'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: ЖКХ-потрошитель  (Прочитано 3477 раз)

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

Андрій

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 490
  • City: Київ
  • io_ua: Андрей
    • Перегляд профілю
ЖКХ-потрошитель
« : 18 Грудня 2010, 11:40:28 »

ЖКХ-потрошитель. История всероссийского обмана
« Останнє редагування: 24 Січня 2011, 22:26:06 від Андрій »
Записаний

ВАВАНчик

  • Гість
Re: ЖКХ-потрошитель
« Reply #1 : 25 Січня 2011, 21:08:20 »

Назвали тариф на теплоэнергию: 1027 руб/ГКАЛ.
(примерно 275 грн., или 3,38 грн./ кв. метр в мес. (из расчета на Киев)),
Записаний

виктор андреевич

  • Активний Дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 420
    • Перегляд профілю
    • Email
Re: ЖКХ-потрошитель
« Reply #2 : 26 Січня 2011, 20:51:55 »

Уважаемые форумчане!Я недавно занимался делом по долгам ЖКУ в России. В принципе ситуация аналогичная украинской.Правда есть некоторые выгодные для должников моменты например прямо в ЖЕКах стоят кассы по приему квартплаты и можно частично оплатить по своему желанию часть ежемесячных начислений и при этом изменяется прямо от руки фактически оплаченная сумма,и заверяется печатью кассы, остаток все равно прибавляется к сумме долга. Также можно через автоматы в Сбербанке круглосуточно проплатить часть суммы за ЖКУ прямо поставщику услуг Горгазу, и т.п.заочный приказ о взыскании долга можно отменить простым заявлением о несогласии с суммой долга по причине фактического невыполнения жилищными организациями всех услуг за которые начисленыплатежи. дела по долгам за ЖКУ рассматривают МИРОВЫЕ судьи.Квартплата за 2-х комнатную квартиру пл.30м.кв. за одного человека в ней проживающего  в г.Брянске составляет = 1700руб. без учета за ел.энергию и газ.  Выводы и сравнения делайте сами.
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю
Re: ЖКХ-потрошитель
« Reply #3 : 27 Січня 2011, 17:27:09 »

Може, в тему. Нещодавно мала нагоду сформулювати думки для короткої бесіди на тему: "Чи переплачують кияни за ЖКП? Що робити, щоб не переплачувати". Ставилась вимога - пояснити і просто, доступно. І не збитись на "базар". Отже, думки з приводу...
Цитувати
До розмови на тему: «Чи переплачують кияни за ЖКП? Що робити, щоб не переплачувати?»

1. Під новорічну ялинку киянам голова КМДА Попов приготував подарунки – чергове підвищення тарифів на ЖКП з 01.02.2011 року. Хто з мешканців міста починаючи з 2006 року помітив хоч якийсь зв’язок між розміром плати за ЖКП та їх якістю? Я не побачила.
 
2. Платити за ЖКП, а саме послуги з обслуговування будинків, комунальні послуги ЦО, ГВП, ХВП, треба. Але платити сьогодні слід не за обіцянки колись, в наступному році поміняти перегорілу лампочку, пофарбувати стіни чи відремонтувати дах, а за фактично надані послуги, з урахуванням їх якості. Не за міфічні послуги, вичерпний перелік яких споживачам не відомий, не за тарифами, розрахованими за допомогою довідника «стеля», а за послугу вивезення сміття (якщо вона надана), підметені та помиті сходові клітки (якщо вони помиті).
Фактичні ж обсяги та якість ЖКП для переважної більшості киян ніякі. Будинки не обслуговуються, існують на автопілоті. Про постійний недогрів теплоносія в системі ЦО знають всі. За цих умов встановлені тарифи означають вимогу оплачувати послуги, які не надавались. Нинішні тарифи на ЖКП – це фактично обман людей і спосіб відносно чесного викачування з киян грошей. Особиста думка.

3. Що ж робити, щоб не переплачувати за ЖКП? Відповідь проста і складна одночасно. Вивчити та виконувати вимоги українського законодавства, примусити київських чиновників та начальників виконувати Закони України. Робота непроста, зважаючи на українські реалії і враховуючи загальний правовий нігілізм. Хтось скаже, що для цього слід бути юристом. Так, вчитись доведеться. Але. Очі бояться, а руки роблять. Як приклад – відомий киянин, громадський правозахисник Куля Віктор Іванович. Більше 10 років займається захистом прав споживачів ЖКП, виграно багато судових справ, в тому числі по укладанню договорів на ЖКП з законними, а не космічними тарифами, по поверненню зайво сплачених коштів за ненадані ЖКП, по скасуванню незаконних тарифів. На його сайтах в Інтернеті (gro-za.io.ua, gro-za.pp.ua) зібрана база документів по досудовому та судовому захисту прав споживачів, матеріали судових справ, копії рішень на користь споживачів. Досвідчені учасники форуму публікують звіти та документи про хід і вирішення власних судових справ. Відвідувачі сайту отримують кваліфіковані поради щодо проблем споживачів ЖКП. Ці ресурси Інтернету можна знайти, задавши умови пошуку ГРО-ЗА громадський правозахисник Куля Віктор Іванович.

4. Прожитковий мінімум законів та підзаконних актів для споживача ЖКП – це Конституція України, ЗУ «Про ЖКП», ПКМУ № 529 (порядок формування тарифу на обсл. та тип. договір) від 20.05.2009 року, ПКМУ № 630 (правила надання послуг ТП, ХВП, ГВП та тип. договір) від21.07.2005 року, ПКМУ № 151 (порядок перерахунку плати за ненадані чи неякісні ком. послуги) від 17.02.2010 року.

5. В наших реаліях «спасіння потопаючих – справа рук самих потопаючих». Щоб зберегти свої цілком реальні гроші і захистити себе від переплати за віртуальні, практично відсутні послуги та ще й за необґрунтованими та завищеними тарифами, споживачі ЖКП повинні озброїтись знаннями та створювати власне правове поле.
5.1.Максимально обладнати житло приладами обліку: ЕлектроПостачання, ГВП, ХВП, ЦО, ГазоПостачання.
5.2. Вимагати від виконавців ЖКП здійснити розрахунок економічно обґрунтованих витрат на обслуговування будинку з забезпеченням прозорості розрахунку на кожну складову тарифу.
5.3. Вимагати від ОМС затвердити тарифи на підставі розрахунків виконавців ЖКП.
5.4. Укласти з виконавцем ЖКП чи балансоутримувачем будинку Типові договори на надання ЖКП з всіма істотними умовами, з обов’язковим додатком – копією рішення ОМС з затвердженим прозоро розрахованим тарифом, його структурою, періодичністю, строками надання послуг.
5.5. Контролювати відповідність наданих послуг умовам договору, фіксувати порушення, вимагати скасування нарахувань за ненадані послуги чи неналежну якість послуг.

Тепер детальніше.
6.1. Максимально обладнати житло (квартиру) приладами обліку комунальних послуг. Фінансово витратна операція. Але вкрай необхідна.
Після встановлення лічильників оплата послуг зменшується в 3-4 рази (в залежності від конкретних обставин). При неналежній якості послуг ЦО чи ГВП (недогрів теплоносія) – економія оплати ще більша.
Про лічильники.
- Електролічильники – більш-менш в нормі.
- З огляду на динаміку росту тарифів на газопостачання вже економічно доцільно встановлювати лічильник газопостачання в квартирах з ЦО, де газ використовується тільки для приготування їжі.
- У випадку систематичного недогріву в системі ГВП або несправності будинкової системи рециркуляції доцільно розглянути питання монтажу 4-тарифного лічильника ЛВ-4Т виробництва КП "Харківські тепломережі". Він обліковує обсяг спожитої води, а також температуру ГВП і відповідно до вимог ПКМУ № 151 зберігає додаткову інформацію про кількість спожитої води нормативної температури, зі знижкою оплати 10%, зі знижкою оплати 30%, за ціною ХВП.
Приклад 1. З повідомлень досвідченого учасника форуму на сайті ГРО-ЗА Кулі В.І. Кілька років виконавець послуг КП Чоколівське отримує претензії щодо неналежної роботи будинкової системи рециркуляції ГВП. В нічні та ранні ранкові години після 10-15 хвилин зливання з гарячого крану тече ледь тепла водичка. Недолік не усувають, споживача годують відписками, плату за неналежну якість послуги не скасовують. Таку проблему можна вирішити за допомогою 4-тарифного лічильника ЛВ-4Т чи якогось аналогічного. Споживач платить за фактично надану послугу.
- Найбільш проблемне питання – лічильники ТП. Їх встановлення досить фінансово ємкий процес. Та це не головне. Встановленню таких лічильників шалено опираються виконавці ЖКП, відмовляються здійснювати нарахування плати за їх показаннями. Незаконні вимоги КП отримувати дозволи, погодження, тощо…
Приклад 2. З повідомлень досвідченого учасника форуму на сайті ГРО-ЗА Кулі В.І. Пів-року балансоутримувач КП Дирекція відмовляє нараховувати плату ЦО за показаннями лічильника. Монтаж лічильника здійснено фірмою, що має відповідні ліцензії, у відповідності до вимог закону, з обладнання, яке дозволено для використання в Україні. Ліцензії, сертифікати, договір та акти виконаних робіт в наявності. Виконавець ЖКП КП Грушківське та балансоутримувач КП Дирекція тероризують цього споживача безпідставними «комісійними обстеженнями» та перевірками, приймати лічильники на абонентський облік відмовляються. Вирішення спору можливе в судовому порядку.
Приклад 3. Відповідно до розпорядження КМДА № 2306 від 26.12.2002 року щороку повинні виконуватись перерахунки плати за ЦО після закінчення розрахункового опалювального періоду. Розраховується різниця між оплатою споживачів згідно норм споживання і вартістю фактично поставленої теплової енергії. В залежності від погодних умов і роботи теплопостачальників підлягає зайві нарахування і переплата складає приблизно 30% оплати. Добровільно ці перерахунки КП не виконують, тільки через суд. Наявність лічильника дозволить уникнути переплат і сплачувати за фактично наданий обсяг послуг.
 
6.3. Примусити ОМС при затвердженні тарифів виконувати вимоги ЗУ про ЖКП
(звідки взяті цифри тарифу? де прозорий розрахунок вартості послуг? звідки взяті цифри вартості складових послуг?)
Цитата ЗУ про ЖКП: «Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів».
Цитата ПКМУ 529: «Послуги надаються відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Копія такого рішення є невід'ємною частиною договору про надання послуг.
Під час установлення тарифу на послуги необхідно забезпечувати прозорість визначення вартості усіх послуг з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири, житлового приміщення у гуртожитку та нежитлового приміщення у житловому будинку (гуртожитку).»
Приклад. Протягом 3 років виконавець ЖКП КП Чоколівське (директор Данілов В’ячеслав Олександрович), балансоутримувач КП Дирекція (директор Мартиняк Ольга Михайлівна) не можуть надати споживачам розрахунок економічно обґрунтованих витрат на виконання ЖКП з забезпеченням прозорості вартості кожної послуги в порядку, затвердженому ПКМУ 529. Ні на запит споживача, ні на вимогу суду. Бо такого розрахунку ніхто не виконував. Його немає в природі.
 
Київська влада з жовтня 2006 року веде з киянами тарифну війну. Штампуються тарифи. Кияни їх оскаржують до суду. На сьогодні 3 перемоги киян (рішення по визнанню незаконними РКМДА до середини 2009 року набрали законної сили). Всі РКМДА, включаючи новорічний подарунок Попова, оскаржені. В Києві відсутні законні тарифи на ЖКП.  Тарифні розпорядження КМДА - театр абсурду:
- розпорядження КМДА продовжують дію скасованих судовими рішеннями розпоряджень КМДА:
- розпорядження КМДА "на виконання ПКМУ по зупиненню тарифних розпоряджень" продовжують дію зупинених розпоряджень.

6.4. Виконати свій обов’язок, примусити виконавця чи балансоутримувача підготувати і укласти договір на надання ЖКП відповідно до вимог ЗУ про ЖКП.
(З ким підписуємо договір? Кому платимо? З кого вимагати повернення коштів за неякісні послуги? чи зазначені всі істотні умови? чи є вичерпний перелік послуг? для дог. обслуговування чи є додаток – затверджений ОМС тариф, структура, періодичність і строки надання послуг? чи забезпечено прозорість розрахунку?)

КП довго відмовлялись укладати договори за ПКМУ № 529 та 630. Зараз крига скресла. Зараз погоджуються. Але споживачам слід проконтролювати:
- чи відповідають проекти Типовим договорам;
- наявність істотних умов договору (18 штук, в т.ч. вичерпний перелік ЖКП, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, порядок контролю та звіту сторін).
- для договору обслуговування. Копія рішення ОМБ про затвердження (погодження) тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг є невід'ємною частиною договору. Необхідно забезпечити прозорість визначення вартості усіх послуг з розрахунку на 1 кв. м загальної площі квартири.

В Києві багатоквартирні будинки висять в повітрі. Практично для всіх багатоквартирних будинків відсутні державні акти власності чи користування на прибудинкову територію. Тобто в юридичному сенсі прибудинкової території немає. А плата за її прибирання – є.

В Києві кошти з населення збирає КП ГІОЦ КМДА. Третя особа, з якою у споживачів відсутні договірні відносини. Створена незаконно. Надає фінансові послуги без ліцензії.
Слід платити на рахунок виконавця ЖКП. Кому заплатив – з того питати.

6.5. Постійно контролювати кількісний та якісний склад наданих ЖКП згідно умов договору. Фіксувати факти ненадання послуг, надання їх в неповному обсязі, неналежної якості. Вимагати скасування нарахувань за ненадані послуги та повернення зайво сплачених коштів.
Життєвий досвід показує, що добровільно КП кошти не повертають, зайві нарахування не скасовують. За умови належного документування порушень і виконання встановленої в договорах процедури реєстрації претензій цілком реально повернути зайво сплачені кошти в судовому порядку.
Приклад 4. З повідомлень учасника форуму на сайті ГРО-ЗА Кулі В.І. Триває судовий спір з балансоутримувачем будинку КП Дирекція та домофонною фірмою Укрбудсвіт. В результаті добровільно-примусової домофонізації були зруйновані вхідні двері до будинку, без дозволу ОМС здійснено переобладнання тамбуру, вхідних дверей, інженерного обладнання будинку, порушені права спільної сумісної власності інших мешканців. Змонтований домофон не обслуговується належним чином. Якось близько тижня не прибиралась обірвана незаізольована проводка до домофонного обладнання, наражаючи мешканців на небезпеку ураження електричним струмом. Балансоутримувач будинку та виконавець ЖКП самоусунулись від вирішення проблеми, хоча до обов’язків балансоутримувача входить забезпечувати експлуатацію будинків згідно з умовами укладених договорів, стандартами, нормативами, нормами і правилами.

7. Раніше споживачами широко використовувався такий спосіб самозахисту цивільних прав який полягав у відмові оплачувати рахунки за ЖКП з нарахуваннями за необґрунтованими тарифами. В нинішніх умовах в зв’язку з змінами до ЦПК України (можливість стягувати борг заЖКП по судовому наказу) для більшості мешканців цей спосіб втратив свою ефективність.

Якщо споживач не визнає нових прийнятих ОМС тарифів і сплачує за ЖКП згідно попередніх тарифів, слід зафіксувати цю обставину в листі до балансоутримувача будинку, виконавця ЖКП та ОМС, який затвердив тариф. В кожному розрахунковому документі на оплату слід робити застереження – згідно якого тарифу здійснюється оплата. Така стратегія не убезпечує споживача від судового наказу, може розглядатись як тимчасова, дає споживачу аргументи для захисту своєї позиції в суді.

Наше життя зараз постійно вимагає здобуття нових корисних навиків. Ліквідація юридичної неграмотності, оволодіння навичками юридичного захисту своїх прав – так само необхідний для життя в нашому суспільстві навик, як уміння правильно переходити дорогу, чи користуватися комп’ютером, керувати  автомобілем, володіти іноземною мовою.
21.01.2011.
« Останнє редагування: 27 Січня 2011, 17:32:21 від Тетяна Academia »
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю
Re: ЖКХ-потрошитель
« Reply #4 : 27 Січня 2011, 18:04:20 »

Оповідка про комунальне життя-буття Москви. І таке все знайоме до болю... Суцільні аналогії.

http://www.kommersant.ru/doc.aspx?fromsearch=9b06318f-c27f-468a-9b62-c699d2976a1e&docsid=1569260
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email