'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Закон Про адміністративні послуги (проект)  (Прочитано 6179 раз)

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

ВАВАНчик

  • Гість

А как ВАм такое:
Цитувати
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про адміністративні послуги

Цей Закон спрямований на створення зручних та доступних умов для реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб при отриманні адміністративних послуг.

Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються у такому значенні:

адміністративна послуга – прийняття на підставі закону за зверненням конкретної фізичної або юридичної особи адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання особою визначених законом обов’язків;
адміністративний орган – орган виконавчої влади, міністерство і республіканський комітет Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові чи службові особи, інші суб’єкти, які законом або рішенням про делегування уповноважені виконувати владні (виконавчі та розпорядчі) функції з надання адміністративних послуг;
адміністративний акт – рішення (правовий акт) індивідуальної дії, прийняте адміністративним органом за результатами розгляду звернення фізичної або юридичної особи, спрямоване на набуття, зміну чи припинення прав та обов’язків фізичної або юридичної особи.
бюджетна установа – підприємство, установа, організація, створена органом державної влади або органом місцевого самоврядування у встановленому порядку, що повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

Стаття 2. Сфера дії Закону
Положення цього Закону поширюються на правовідносини, пов’язані з наданням адміністративних послуг фізичним та юридичним особам.
Дія цього Закону не поширюється на здійснення державного нагляду (контролю), а також на надання бюджетними установами платних послуг фізичним та юридичним особам, які не пов’язані з виконанням делегованих владних функцій з надання адміністративних послуг.

Стаття 3. Законодавство про адміністративні послуги
Законодавство у сфері надання адміністративних послуг складається з Конституції України, Адміністративно-процедурного Кодексу, цього та інших законів, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, прийнятих відповідно до цих законів, а також актів органів виконавчої влади, міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим, інших державних органів та органів місцевого самоврядування про делегування владних функцій з надання адміністративних послуг.

Загальний порядок діяльності адміністративних органів з надання адміністративних послуг визначається Адміністративно-процедурним Кодексом.

Порядок надання окремих видів адміністративних послуг визначається законами.
Якщо міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж передбачені законодавством України про адміністративні послуги, застосовуються правила міжнародних договорів.

Стаття 4. Державна політика у сфері адміністративних послуг
Діяльність держави у сфері адміністративних послуг спрямовується на створення зручних та доступних умов під час отримання адміністративних послуг.
Державна політика у сфері надання адміністративних послуг базується на принципах:
законності;
відкритості;
оперативності та своєчасності;
загальнодоступності правової та іншої необхідної інформації щодо надання адміністративних послуг;
зведення до раціонального мінімуму кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для надання адміністративних послуг;
неупередженості та справедливості;
доступності та зручності.

Стаття 5. Види адміністративних послуг
Адміністративними послугами є:
видача ліцензій, дозволів та інших документів дозвільного характеру: на діяльність певного виду, на окремі роботи і послуги, на певні об’єкти (земельна ділянка, будинок, споруда, їх комплекси, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, інші) та операції з ними;
реєстрація: фактів, суб’єктів, прав, об’єктів, у тому числі легалізація суб’єктів і актів (документів);
акредитація, атестація і сертифікація, нострифікація та верифікація;
інші види діяльності, у результаті провадження яких заінтересованим фізичним та юридичним особам, а також об’єктам, що перебувають в їх власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус.

Стаття 6. Суб’єкти надання адміністративних послуг
Адміністративними органами є органи виконавчої влади, міністерства і республіканські комітети Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, їх посадові чи службові особи, інші суб’єкти, які законом або рішенням про делегування уповноважені виконувати владні (виконавчі та розпорядчі) функції з надання адміністративних послуг.
Адміністративні органи під час надання адміністративних послуг керуються у своїй діяльності Конституцією та законами України, які регулюють публічно-правові відносини.
У передбачених законом випадках органи виконавчої влади, міністерства і республіканські комітети Автономної Республіки Крим, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, можуть делегувати, у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, повноваження з надання адміністративних послуг підпорядкованим бюджетним установам.

Бюджетні установи, яким делеговані повноваження з надання адміністративних послуг, не можуть делегувати зазначені повноваження іншим бюджетним установам.

З питань виконання повноважень з надання адміністративних послуг бюджетні установи підконтрольні органам виконавчої влади, міністерствам і республіканським комітетам Автономної Республіки Крим, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, які делегували такі повноваження.

Органи виконавчої влади, міністерства і республіканські комітети Автономної Республіки Крим, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, які делегували повноваження з надання адміністративних послуг можуть скасовувати свої рішення про делегування.

У випадку незадовільного виконання бюджетною установою делегованих повноважень з надання адміністративних послуг, орган виконавчої влади, міністерство і республіканський комітет Автономної Республіки Крим, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, який делегував таке повноваження, зобов’язаний скасувати своє рішення про делегування.

Прийняття або скасування рішення про делегування повноважень з надання адміністративних послуг супроводжується передачею повного обсягу повноважень, необхідних для надання відповідних адміністративних послуг.

Стаття 7. Залучення суб’єктів господарювання до надання адміністративних послуг
У випадках, передбачених законом, органи виконавчої влади, міністерства і республіканські комітети Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування можуть залучати для виконання окремих етапів надання адміністративної послуги (перевірок на відповідність, експертиз та інших робіт) суб’єктів господарювання незалежно від форм власності.
Залучення суб’єктів господарювання приватної форми власності у таких випадках здійснюється у порядку, визначеному законодавством про державні закупівлі.
Оплата роботи залучених суб’єктів господарювання державної та комунальної форм власності проводиться на рівні її собівартості, яка визначається відповідно до Методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України.
Відповідальність за виконання етапів надання адміністративної послуги покладається на адміністративний орган, який залучив відповідний суб’єкт господарювання.

Стаття 8. Інформація щодо адміністративних послуг
Фізичні та юридичні особи мають право на безкоштовне отримання інформації щодо адміністративних послуг та порядку їх надання, яке забезпечується наданням постійного безкоштовного доступу фізичних та юридичних осіб до Реєстру адміністративних послуг через веб-сторінку на урядовому порталі та їх інформування через засоби масової інформації, а також обов’язком адміністративного органу:
облаштувати інформаційні стенди у місцях прийому (в тому числі в центрах надання адміністративних послуг) з відповідними зразками документів та обсягом інформації, достатнім для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги;
створювати та забезпечувати функціонування в Інтернеті веб-сторінок з інформацією про порядок надання відповідних адміністративних послуг;
забезпечувати здійснення посадовими особами адміністративного органу регулярного прийому та консультування фізичних та юридичних осіб згідно з графіком, затвердженим керівником адміністративного органу, але не менше 34 годин на тиждень, в тому числі в суботу — не менше 4 годин;
публікувати періодично (не менше одного разу на рік) у засобах масової інформації систематизовану інформацію про порядок надання адміністративних послуг;
надавати за зверненнями фізичних та юридичних осіб телефоном, поштою, електронною поштою, за допомогою інших засобів зв’язку, однаково прийнятних для фізичних та юридичних осіб і адміністративного органу, повну інформацію про порядок надання адміністративних послуг;
друкувати довідково-інформаційні матеріали про адміністративні послуги, які надаються адміністративним органом, та безоплатно їх розповсюджувати у приміщенні адміністративного органу;
з метою отримання об’єктивної інформації про якість надання адміністративних послуг облаштовувати скриньки для зауважень і пропозицій фізичних та юридичних осіб, щороку проводити дослідження громадської думки і враховувати його результати.
Посадові особи адміністративних органів під час прийому фізичних та юридичних осіб зобов’язані мати прикріплені до одягу ідентифікаційні картки, на яких зазначається їх посада, прізвище, ім’я та по батькові.

Стаття 9 Стандарти надання адміністративних послуг

Стандарт адміністративної послуги – акт адміністративного органу, який містить вичерпну інформацію щодо порядку надання конкретної адміністративної послуги та щодо внутрішньої організації діяльності адміністративного органу з надання такої послуги.

Інформація щодо внутрішньої організації діяльності адміністративного органу з надання адміністративної послуги повинна включати відомості щодо: номерів телефонів, за якими надається інформація про порядок надання адміністративної послуги, місця (адреси), режиму роботи адміністративного органу (центру надання адміністративних послуг), порядку прийому фізичних та юридичних осіб, які звертаються за отримання адміністративної послуги.

У разі делегування повноваження з надання адміністративної послуги стандарт надання такої послуги затверджується адміністративним органом, який делегував повноваження на підставі пропозицій бюджетної установи, якій таке повноваження делеговано.

Стандартами надання адміністративної послуги не можуть визначатися права і обов’язки фізичних та юридичних осіб, повноваження адміністративних органів, розмір плати за надання адміністративних послуг та порядок її справляння.

Стандарт повинен містити посилання на нормативно-правові акти, що стосуються надання адміністративної послуги.

У разі коли повноваження з надання адміністративної послуги надано місцевим органам виконавчої влади, територіальним органам центральних органів виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, на виконання делегованих повноважень, відповідальний за надання адміністративної послуги центральний орган виконавчої влади затверджує типовий стандарт надання адміністративної послуги, відповідно до якого інші суб’єкти затверджують власні стандарти надання такої послуги.

Акти адміністративних органів про затвердження стандартів надання адміністративних послуг підлягають обов’язковій державній реєстрації в Міністерстві юстиції України та набирають чинності відповідно до законодавства України.

Стаття 10. Забезпечення можливості отримання адміністративних послуг
Заява про отримання адміністративної послуги та відповідь адміністративного органу може бути вручена особисто, надіслана поштою або за допомогою інших засобів зв’язку.
Вимоги до форми заяви та її реквізитів встановлюються законом.
Перелік та вимоги до форми документів, необхідних для надання адміністративних послуг, визначаються законом.

Адміністративному органові забороняється вимагати від фізичних та юридичних осіб документи та інформацію, які перебувають у його володінні, володінні інших адміністративних органів та можуть бути отримані без участі фізичної, юридичної особи (за її згодою) або надання яких не передбачено законом.

Форми документів, які вимагаються від фізичних та юридичних осіб, повинні бути максимально простими (у вигляді анкет).

Фізичним та юридичним особам надається можливість безкоштовного отримання необхідної кількості бланків документів.
Виконання дій, необхідних для надання адміністративної послуги (експертиза, погодження, копіювання, доставка тощо) забезпечується посадовими особами адміністративних органів без залучення фізичних та юридичних осіб, які звернулися за наданням адміністративної послуги.
На адміністративний орган покладається забезпечення права осіб з обмеженими фізичними можливостями отримати адміністративну послугу. Адміністративний орган забезпечує доступність та зручність приміщення та надання у повному обсязі актуальної інформації про надання адміністративних послуг за допомогою засобів зв’язку, однаково прийнятних для фізичних та юридичних осіб і адміністративного органу, а також недопущення утворення черг, зокрема шляхом використання механізму попереднього запису, прозорої (нумерованої) черги
Адміністративний орган вживає заходів до функціонування "єдиного вікна" - організаційної форми надання адміністративних послуг, яка передбачає збір максимально можливої кількості документів, необхідних для надання адміністративної послуги посадовими особами адміністративного органа, без залучення фізичних та юридичних осіб (крім адміністративних послуг, для яких спеціальними законами передбачено їх надання за принципом організаційної єдності).

Стаття 11. Строки надання адміністративних послуг
Адміністративні органи повинні надавати адміністративні послуги в найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань адміністративного органу.
Конкретні строки надання адміністративних послуг визначаються законом.

У разі коли законом не встановлено строк надання конкретної адміністративної послуги, діють вимоги, передбачені цією статтею.
Адміністративна послуга надається негайно (невідкладно), якщо це не перешкоджає прийняттю законного та обґрунтованого рішення.

Строк надання адміністративних послуг, для яких не вимагається проведення перевірок та витребування додаткових документів чи інформації, не може перевищувати п’яти робочих днів.

Строк надання інших адміністративних послуг не може перевищувати тридцяти днів з дня прийняття адміністративним органом заяви та інших передбачених законом документів.
Строк надання адміністративних послуг, визначений в абзаці третьому частини третьої цієї статті, може бути продовжений адміністративним органом не більше ніж на п’ятнадцять днів з обґрунтуванням прийнятого рішення, про що фізичні та юридичні особи повідомляються письмово.
У разі коли адміністративна послуга надається адміністративним органом, що діє на засадах колегіальності, питання про прийняття адміністративного акта повинне бути вирішене не пізніше ніж на першому засіданні (слуханні) після закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті.
На обґрунтовану письмову вимогу фізичної та юридичної особи строк надання адміністративної послуги може бути скорочено.

Стаття 12. Оплата адміністративних послуг
При наданні адміністративних послуг у випадках, передбачених законом, справляється адміністративний збір. Надання адміністративних послуг у сфері соціального забезпечення громадян здійснюється на безоплатній основі.
Розмір та порядок сплати адміністративного збору встановлюється законом.

Розмір адміністративного збору залежить від мети його встановлення:
регулятивна – обмеження звернення за адміністративною послугою без потреби;
компенсаційна - для часткового або повного відшкодування державі або громаді витрат на надання адміністративної послуги / або на відшкодування майбутніх публічних втрат від діяльності здійснюваної на підставі отриманої адміністративної послуги;
фіскальна - для отримання додаткових публічних доходів.

Повноваження щодо визначення розміру адміністративного збору може бути делеговане законом Кабінету Міністрів України або відповідним місцевим радам.
Сплата адміністративного збору здійснюється одноразово за весь комплекс робіт, якщо інше не встановлено законом.
Пільги зі сплати адміністративного збору встановлюються виключно законом України.
Витрати фізичних та юридичних осіб, пов’язані з проведенням перевірок, експертиз, погоджень та інших робіт, у тому числі з наданням супутніх послуг, державою не відшкодовуються.
Справляння плати за надання адміністративних послуг у відсотковому відношенні до кошторисної вартості об’єкта забороняється.

Стаття 13. Надання супутніх послуг
У приміщенні адміністративного органу можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів та банківські послуги).

Інформаційно-консультаційні послуги та видача бланків не належать до супутніх послуг, що надаються адміністративними органами.
Супутні послуги надаються суб’єктами господарювання, добір яких здійснюється у порядку, визначеному законодавством про державні закупівлі з урахуванням інтересів споживачів.
Надання платних супутніх послуг адміністративними органами, а також суб’єктами господарювання, утвореними органами державної влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, міністерствами і республіканськими комітетами Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, іншими суб’єктами, які згідно із законом уповноважені виконувати владні (виконавчі та розпорядчі) функції держави, в тому числі із здійснення делегованих повноважень, забороняється.

Стаття 14. Центр надання адміністративних послуг
Центр надання адміністративних послуг – організаційна форма надання адміністративних послуг, за якої в одному приміщенні можна отримати максимальну кількість адміністративних послуг, які надаються адміністративними органами міського (районного) рівня за принципами "єдиного офісу" та "єдиного вікна".
Центр надання адміністративних послуг утворюється відповідно до рішення міської (міста обласного значення) ради (міський центр) або розпорядження голови районної державної адміністрації (районний центр).
Перелік послуг, які надаються у центрі надання адміністративних послуг, положення та регламент роботи центру надання адміністративних послуг затверджується відповідно міською радою або головою районної державної адміністрації відповідно до рекомендаційного положення та регламенту роботи центру надання адміністративних послуг, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Органи виконавчої влади, які надають адміністративні послуги на відповідному територіальному рівні, за зверненням міської ради беруть участь у діяльності міського центру шляхом направлення своїх працівників на виділені їм робочі місця та/або опрацювання отриманих через міський центр документів.

Органи місцевого самоврядування, які надають адміністративні послуги на відповідному територіальному рівні, за зверненням голови районної державної адміністрації беруть участь у діяльності районного центру шляхом направлення своїх працівників на виділені їм робочі місця та/або опрацювання отриманих через районний центр документів.

За погодженням з міською радою чи головою районної державної адміністрації участь у діяльності центру надання адміністративних послуг можуть брати інші адміністративні органи.
Час роботи центру надання адміністративних послуг становить не менше, ніж п’ять днів на тиждень та шість годин на день.
У містах (районах) з населенням понад 150 тис. осіб можуть утворюватися територіальні підрозділи центру надання адміністративних послуг – пункти обслуговування мешканців.
Уповноважені працівники центру надання адміністративних послуг мають право:
отримувати в установленому порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності документи та інформацію, необхідні для надання адміністративної послуги (у випадку, якщо це стосується персональних даних та конфіденційної інформації – після отримання попередньо згоди фізичної або юридичної особи);
погоджувати документи (рішення) в інших адміністративних органах, отримувати в них висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення юридичних та фізичних осіб.

Стаття 15. Фінансування діяльності з надання адміністративних послуг
Діяльність адміністративних органів з надання адміністративних послуг фінансується з державного та місцевих бюджетів відповідно до бюджетного законодавства.
Делегування повноважень з надання адміністративних послуг супроводжується передачею ресурсів, необхідних для їх здійснення.
Кошти, отримані адміністративними органами як плата за надання адміністративних послуг, зараховуються відповідно до державного чи місцевого бюджетів і спрямовуються на надання адміністративних послуг.

Стаття 16. Реєстр адміністративних послуг
Реєстр адміністративних послуг (далі – Реєстр) – єдина комп’ютерна база даних про адміністративні послуги, які надаються адміністративними органами.
Реєстр формується з метою:
ведення обліку адміністративних послуг;
забезпечення відкритості та доступності інформації про адміністративні послуги.
Порядок ведення Реєстру, держатель Реєстру, який забезпечує його формування і ведення, та адміністратор Реєстру, який забезпечує його технічне обслуговування та програмне забезпечення, визначаються Кабінетом Міністрів України.
До Реєстру включається інформація про закон, відповідно до якого надається адміністративна послуга, адміністративний орган, який її надає, розмір адміністративного збору (у разі надання послуги на платній основі), перелік документів, подання яких необхідне для отримання адміністративної послуги, та відповідні форми заяв.
Держатель Реєстру забезпечує постійний безкоштовний доступ користувачів до Реєстру через веб-сторінку на урядовому порталі.

Стаття 17. Відповідальність адміністративних органів та їх посадових осіб
Відповідальність за надання адміністративної послуги покладається на посадових осіб адміністративного органу.

Відповідальність за надання адміністративної послуги на виконання делегованих повноважень покладається на суб’єкта, який делегував відповідне повноваження.
За порушення встановленого порядку надання адміністративних послуг винні особи несуть дисциплінарну, цивільну, адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законом.
Збитки, завдані діями або бездіяльністю посадових осіб адміністративних органів, відшкодовуються за рахунок коштів державного бюджету з подальшою реалізацією права адміністративних органів зворотної вимоги (регресу) до таких посадових осіб щодо відшкодування збитків, завданих державному бюджету (місцевим бюджетам), в установленому законодавством порядку.
Відповідальність за достовірність і своєчасність подання відомостей до Реєстру покладається на керівника адміністративного органу.

Стаття 18. Прикінцеві положення
Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування і вводиться в дію після набрання чинності Адміністративно-процедурним кодексом України.
Кабінету Міністрів України разом з органами місцевого самоврядування протягом року після введення в дію цього Закону забезпечити створення центрів надання адміністративних послуг на базі дозвільних центрів, утворених відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту
Закону України "Про адміністративні послуги"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України "Про адміністративні послуги" (далі – проект Закону) розроблено Міністерством юстиції на виконання доручення Прем’єр-міністра України М.Я. Азарова від 13 березня 2010 року № 11716/1/1-10 та відповідно до листа Віце-прем’єр-міністра України С.Л. Тігіпка від 16 березня 2010 року № 12410/1/1-10.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту Закону є врегулювання суспільних відносин, що виникають в процесі надання юридичним та фізичним особам адміністративних послуг органами виконавчої влади, міністерствами і республіканськими комітетами Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами, іншими суб’єктами, які законом або рішенням про делегування уповноважені виконувати владні (виконавчі та розпорядчі) функції з надання адміністративних послуг.

Завданнями проекту Закону є:
визначення поняття адміністративних послуг;
визначення засад діяльності органів виконавчої влади, міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових чи службових осіб, інших суб’єктів які законом або рішенням про делегування уповноважені виконувати владні (виконавчі та розпорядчі) функції з надання адміністративних послуг в процесі надання таких послуг з метою забезпечення сприятливих умов реалізації юридичними та фізичними особами їхніх прав, свобод і законних інтересів;
визначення критеріїв, за якими встановлюється вартість послуг, порядку встановлення плати за надання адміністративних послуг;
створення умов для підвищення якості надання адміністративних послуг.......

Полный текст тут
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю
Re: Закон Про адміністративні послуги (проект)
« Reply #1 : 04 Листопада 2021, 10:54:37 »

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про адміністративні послуги https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email