'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: КААС, справа №9/136 (2а-1695/08) Київенерго до КМР, КМДА  (Прочитано 3136 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Цитувати
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


  Справа: №   9/136 (2а-1695/08)                                                  Головуючий у 1-й інстанції:  Кротюк О.В.,     
Суддя-доповідач:  Ісаєнко Ю.А.

  У  Х  В  А  Л  А

Іменем України

  "18" січня 2012 р.                                                                                                 м. Київ

 Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:           

головуючого –судді                    Ісаєнко Ю.А.;

суддів:                              Собківа Я.М., Усенка В.Г.,

за участю секретаря:                      Прищепчука А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Київенерго»на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 червня 2011 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Київенерго» до Київської міської ради, Київської міської державної адміністрації, про визнання протиправними дій (бездіяльності), стягнення матеріальної шкоди,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Публічне акціонерне товариство «Київенерго», звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Київської міської ради, Київської міської державної адміністрації, в якому, з урахуванням уточнень, просив  визнати протиправними дії (бездіяльність) Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації щодо незатвердження тарифів на вироблену Акціонерною енергопостачальною компанією «Київенерго»теплову енергію для житлових організацій на економічно необґрунтованому рівні; стягнути солідарно з Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації на користь Акціонерної енергопостачальної компанії «Київенерго»209985000,00 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 червня 2011 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаною постановою в частині відмови у задоволенні вимог про визнання протиправними дій (бездіяльності) відповідачів щодо незатвердження тарифів на вироблену Акціонерною енергопостачальною компанією «Київенерго» теплову енергію для житлових організацій на економічно необґрунтованому рівні, позивач подав апеляційну скаргу з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. В апеляційній скарзі позивач просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 червня 2011 року та ухвалити нове судове рішення, яким позов в цій частині задовольнити.

В судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги апеляційної скарги та просив їх задовольнити.

Представники відповідачів у судовому засіданні заперечували проти задоволення апеляційної скарги та просили суд відмовити в її задоволенні посилаючись на те, що судом першої інстанції було ухвалено законне та обґрунтоване рішення, а підстави для його зміни чи скасування відсутні.

Заслухавши суддю –доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, постанову суду першої інстанції –без змін, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, у зв'язку із значним зростанням з дня останнього затвердження Київською міською державною адміністрацією розпорядженням від 20.06.2002 № 1245 тарифів на виробництво теплової енергії цін на природний газ, який використовується для виробництва теплової енергії, розміру мінімальної заробітної плати, з метою приведення тарифів на теплову енергію до економічно обґрунтованих витрат на її виробництво позивач неодноразово листами від 19.05.2006 № Д13/3316 (а.с. 22), від 23.08.2006 № Д13/5776 (а.с. 23), від 27.10.2006 № Д13/7350 (а.с. 24) надавав на затвердження Київській міській державні адміністрації економічно обґрунтований розрахунок тарифів на теплову енергію.

На виконання розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.09.2006 № 1385 «Про перевірку обгрунтованості цін та тарифів на житлово-комунальні послуги, електроенергію, газ, гаряче і холодне водопостачання та водовідведення», за результатами конкурсного відбору аудиторських фірм, здійсненого робочою групою Київської міської державної адміністрації, позивачем укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю «Міжнародна аудиторська група»договір від 04.10.2006 № 56/А на проведення аудиторської перевірки обґрунтованості запропонованого позивачем середнього тарифу на теплову енергію, вироблену позивачем.

Аудиторським висновком встановлено, що підготовлений позивачем прогнозний розрахунок витрат належним чином обґрунтований на підставі відповідних попередніх оцінок і припущень та відповідає чинному законодавству. Крім того, у додатковому висновку зазначено, що розрахований позивачем середній тариф не забезпечує останньому надходжень, достатніх для покриття всіх видатків та забезпечення реалізації інвестиційної програми. Тобто наданий позивачем на затвердження Київській міській державній адміністрації тариф на теплову енергію є економічно обґрунтованим.

Судом першої інстанції встановлено, що економічно обґрунтованим тарифом на вироблену позивачем теплову енергію для житлово-експлуатаційних організацій є тариф із розрахунку 152,26 грн. (з ПДВ - 182,71 грн.) за 1 Гкал. теплової енергії, відпущеної через центральні теплові пункти, що перебувають на балансі позивача і обслуговуються останнім, та 132,41 грн. (з ПДВ -152,41 грн.) за 1 Гкал. теплової енергії, організацій.

На виконання рішення Київської міської ради від 28.09.2006 № 102/159 «Про соціальний захист населення міста Києва в умовах запровадження економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги»Київська міська державна адміністрація, враховуючи реальну платоспроможність населення міста Києва, розпорядженнями від 30.10.2006 № 1575 (із змінами та доповненнями, внесеними розпорядженнями від 15.12.2006 № 1786, від 3101.2007 № 86, від 12.02.2007 № 142) та від 30.05.2007 № 643, погодив з Київської міською радою та затвердив тариф із розрахунку 108,83 грн. (з ПДВ - 130,60 грн.) за 1 Гкал. теплової енергії, відпущеної через центральні теплові пункти, що перебувають на балансі позивача і обслуговуються останнім, та 94,64 грн. (з ПДВ - 113,57 грн.) за 1 Гкал. теплової енергії, відпущеної на теплові пункти житлових організацій.

Відмовляючи у задоволенні позову щодо вимог про визнання протиправними дій (бездіяльності) відповідачів щодо незатвердження тарифів на вироблену Акціонерною енергопостачальною компанією «Київенерго»теплову енергію для житлових організацій на економічно необґрунтованому рівні, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачі діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З такими висновками суду першої інстанції колегія суддів погоджується, виходячи з наступного.

Відповідно до пп. 2 п. «а»ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать  встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

Відповідно до ч. 3 п. 8 розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2005 р. N 577-р «Про заходи щодо енергозабезпечення споживачів»Київській міській держадміністрації доручено встановлювати тарифи на послуги з теплопостачання, водопостачання та водовідведення на рівні, достатньому для забезпечення рентабельності підприємств, що виробляють теплову енергію, не менше трьох відсотків.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону України «Про теплопостачання»у разі якщо тимчасово тариф на теплову енергію встановлено нижче її собівартості з урахуванням граничного рівня рентабельності, то орган, яким установлено цей тариф, повинен передбачити механізми компенсації цієї різниці в порядку, встановленому законодавством.

Таким чином, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що відповідачі мають право встановлювати менший тариф ніж економічно обґрунтований.

Відповідно до частини 1 статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції в цій частині ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв’язку з чим підстави для скасування або зміни постанови суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд апеляційної інстанції, –

  У Х В А Л И В:

  Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Київенерго»залишити без задоволення, на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 червня 2011 року –без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.


  Головуючий суддя                                                                       Ісаєнко Ю.А.
           

Судді:  Собків Я.М.
           Усенко В.Г.

http://reyestr.court.gov.ua/Review/21502088
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email