Підготував звернення до Поворозника, а тепер вагаюсь, чи направляти його, чи ні.
Текст писав до ознайомлення з рішенням К/9991/29256/12-с, № 27588816.
Шановний М.Поворозник! Отримав відповідь на свій запит про розпорядження від 29 грудня 2010 року №1221 за Вашим підписом, але з таки тлумаченням Постанови КМУ № 833 виданою 01 серпня 2011 року категорично не згоден.
В державному реєстрі зареєстрованих розпоряджень КМДА розпорядження № 1221 відсутнє, що також підтверджено в Вашій відповіді .
За змістом пунктів 1, 2 «Указу Президента України від 3 жовтня 1992року № 493/92 “Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» нормативно-правові акти, які видаються органами виконавчої влади та які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, підлягають державній реєстрації. При цьому державну реєстрацію нормативно-правових актів КМДА здійснює Київське міське управління юстиції.
В той же час в п. 2.2.постанови № 833 сказано:«Київську міську державну адміністрацію забезпечити подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів, які зачіпають права, свободи та законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, виданих нею як місцевим органом виконавчої влади та як виконавчим органом Київської міської ради.".
Таким чином йдеться про вже видані розпорядження, а не ті , які будуть ще на горе киянам видаватися.
Також у Рішенні Конституційного Суду України від 25 грудня 2003року №21-рп/2003 зазначено, що КМДА є єдиним в організаційному відношенні органом, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, цей орган підзвітний і підконтрольний Київській міській раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади Кабінету Міністрів України. Те що Київська міська рада, а зараз і КМДА продовжує ігнорувати постанову КМУ №731 та п.2.2. постанови №833 від 01 серпня 2011 року не надає розпорядженню №1221 чинності.
Навожу не повний текст листа МІНИСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Голові Київської міської державної адміністрації Л.М.Черновецькому.
На виконання доручення Прем'єр-міністра України від
21 листопада 2006 року N 46625/523/1-06 до листа Київської міської
державної адміністрації від 17 листопада 2006 року N 001-1280 щодо
необхідності державної реєстрації розпоряджень Київської міської
державної адміністрації стосовно встановлення цін (тарифів) на
житлово-комунальні послуги Міністерство юстиції України повідомляє
наступне.
Повноваження встановлення тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг належать органам місцевого самоврядування, а саме їх виконавчим органам.
На сьогодні чинним законодавством не передбачено державної
реєстрації актів органів місцевого самоврядування, тому акти цих
органів є чинними без такої реєстрації в органах юстиції. Акти
органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до
відома населення.
Інша ситуація склалася щодо встановлення цін/тарифів на
житлово-комунальні послуги у місті Києві. Зазначене обумовлено
особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві, визначеною
Законом України "Про столицю України - місто-герой Київ"
( 401-14 ) стосовно паралельного виконання Київською міською
державною адміністрацією функцій виконавчого органу Київської
міської ради.
Нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій підлягають державній реєстрації у відповідних органах юстиції в установленому порядку і набирають чинності з моменту їх реєстрації, якщо самими актами невстановлено пізніший термін введення їх у дію. У разі непроходження ними державної реєстрації, вони не набирають чинності та не можуть застосовуватись.
Таким чином, незалежно від функцій, які виконуються місцевими
державними адміністраціями, відповідно до Закону України "Про
місцеві державні адміністрації" ( 586-14 ) та Указу Президента
України від 3 жовтня 1992 року N 493 ( 493/92 ) "Про державну
реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів
виконавчої влади" державній реєстрації в органах юстиції
підлягають всі нормативно-правові акти місцевих державних
адміністрацій.
Одночасно повідомляємо, що відповідно до пункту 1 постанови
Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року N 731
( 731-92-п ) "Про затвердження Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої
влади" Міністерству юстиції України надано право надавати
роз'яснення по застосуванню зазначеного Положення, тому прийняття
рішення щодо необхідності державної реєстрації нормативно-правових
актів належить до компетенції Міністерства юстиції України.
Водночас повідомляємо, що із запровадженням державної
реєстрації розпоряджень місцевих державних адміністрацій, за
станом на 31 жовтня 2006 року, Київським міським управлінням
юстиції зареєстровано 231 розпорядження Київської міської
державної адміністрації.
При цьому твердження Київської міської державної
адміністрації щодо відсутності у місті Києві - Київської міської
державної адміністрації, як місцевого органу виконавчої влади, не
узгоджується із статтею 118 Конституції України ( 254к/96-ВР ),
згідно з якою виконавчу владу в областях і районах, містах Києві
та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.
Враховуючи викладене, позиція Міністерства юстиції України,
щодо необхідності державної реєстрації відповідних розпоряджень
Київської міської державної адміністрації, відповідає чинному
законодавству та є незмінною.
У разі нездійснення державної реєстрації розпоряджень
Київської міської державної адміністрації із зазначеного питання
вони не будуть чинними і не можуть застосовуватись.
З повагою,
Міністр О.Лавринович
{ Текст взято з сайту Міністерства юстиці України)
Також повідомляю, що Верховним Судом України 28 листопада 2011 р. за позовом ОСОБА 1. до КМДА про визнання дій протиправними та забов’ язання скасувати рішення, визнав дії КМДА при зміні тарифів на комунальні послуги з 1 грудня 2006 р. такими, що порушують пункти 1,6 частини першої ст..6., п.2 частини першої ст.. 20, пунктів 3-5,7 частини першої ст.. 30. Частини 2.3.ст.31, частини п ятої ст..32 Закону України від 24 червня 2004 р. № 1875-1Y « Про житлово-комунальні послуги»; скасував розпорядження КМДА ( про які йшлося в позові) від 30 травня 2007 р. №,№ 640, 642, 643.
Задовольняючи позов, Апеляційний суд, з рішенням якого погодився касаційний суд та Верховний Суд України виходили з того, що спірні розпорядження КМДА не пройшли державної реєстрації та прийняті з порушенням вимог статті 58 Конституції України.
Враховуючи вищевикладене, прошу в друге пояснити, на якій підставі використовується розпорядження № 1221, якщо воно не чинне.?