'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Яким саме Законом врегульовується процедура створення власника будинку?  (Прочитано 8904 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

rectifier

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 31
    • Перегляд профілю

Стаття 23 ЗУ " Про житлово-комунальні послуги"  гласить : У разі спільної власності  кількох  співвласників  рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління майном приймається  відповідно до закону. Однак чітко ні  відповідний Закон ні його конкретні норми  у даному законі не вказані (як те має бути).
Яким саме Законом врегульовується процедура створення власника будинку, у разі спільної власності кількох співвласників?
Чому цей закон чітко не прописаний у статті 23? Не був розроблений на момент прийняття ЗУ "Про житлово-комунальні послуги"? Чи відсутній і на сьогодні?
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Яким саме Законом врегульовується процедура створення власника будинку, у разі спільної власності кількох співвласників?

Сформулюйте питання коректніше. Бо незрозуміло -як власника можна "створити"?  :o Є виникнення права власності, є перехід права власності -ці терміни знайдете у ЦК.
Записаний

rectifier

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 31
    • Перегляд профілю

Яким саме Законом врегульовується процедура створення власника будинку, у разі спільної власності кількох співвласників?

Сформулюйте питання коректніше. Бо незрозуміло -як власника можна "створити"?  :o Є виникнення права власності, є перехід права власності -ці терміни знайдете у ЦК.
Як на мене, то питання сформульоване  чітко  і дохідливо. Є кілька співвласників. Але жоден з них не є Власником. САМа по собі особа власника будинку НЕ ВИНИКНЕ, скільки б Ви мене не посилали читати ЦК.  Для забезпечення експлуатації будинку та потреб його мешканців, ОСОБА ВЛАСНИКА БУДИНКУ має бути створена юридично, шляхом ухвалення та підписання відповідних документів.  Питання: яким законом врегульована дана процедура. Ще зрозуміліше?  Яким саме законом (нормою) врегульовується процедура  ухвалення рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління багатоквартирним будинком,  у  разі перебування  його у  спільній  власності (частковій чи сумісній) кількох  співвласників.
« Останнє редагування: 28 Жовтня 2013, 13:59:21 від rectifier »
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Можливо йдеться про ЗУ "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку":
Цитувати
Цей Закон визначає правові та організаційні засади створення,
функціонування,  реорганізації та ліквідації  об'єднань  власників
жилих  та  нежилих  приміщень  багатоквартирного будинку,  захисту
їхніх  прав  та  виконання  обов'язків  щодо  спільного  утримання
багатоквартирного будинку.

http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2866-14

Але тут йдеться про об'єднання співвласників для певної мети, а не про "створення власника".
Записаний

rectifier

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 31
    • Перегляд профілю

Цитувати
Але тут йдеться про об'єднання співвласників для певної мети, а не про "створення власника".
Не все так просто, як здається на перший погляд. Ніхто не хоче втягнути Вас у полеміку. Тому не варто закривати теми, на які ніхто не дав відповіді.
Так, це не той закон, яким врегульовується  процедура  ухвалення рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління багатоквартирним будинком,  у  разі перебування  його у  спільній  власності (частковій чи сумісній) кількох  співвласників. Ви ж не будете стверджувать що ОСББ єдина можлива форма  щодо утримання на балансі та управління багатоквартирним будинком.
Очевидно, відповідний закон відсутній,  не розроблений, тому і не зазначений  у статті 23 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги".  А як відомо світ "не терпить пустоти", або "святе міце" пустим не буває. 
Чи таки  є  відповідний Закон?
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Ніхто не хоче втягнути Вас у полеміку. Тому не варто закривати теми, на які ніхто не дав відповіді.
ПОРУШЕННЯ п.п. 10, 12, 13 "ПРАВИЛ Форуму"
ПОПЕРЕДЖЕННЯ дописувачу rectifier : Не варто порушувати "ПРАВИЛА Форуму".
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ви ж не будете стверджувать що ОСББ єдина можлива форма  щодо утримання на балансі та управління багатоквартирним будинком.


Можливі форми визначені ЗУ "Про господарські товариства":
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1576-12
Записаний

rectifier

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 31
    • Перегляд профілю

Ви ж не будете стверджувать що ОСББ єдина можлива форма  щодо утримання на балансі та управління багатоквартирним будинком.


Можливі форми визначені ЗУ "Про господарські товариства":
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1576-12

Цитувати
Господарськими   товариствами    цим    Законом    визнаються
підприємства, установи, організації,  створені  на  засадах  угоди
юридичними особами і громадянами шляхом  об'єднання  їх  майна  та
підприємницької діяльності з метою одержання прибутку.

Про який прибуток Ви ведете мову?
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Причому тут прибуток? Ваше питання полягало у "створенні власника", та "формі щодо утримання на балансі та управління багатоквартирним будинком" -якими законодавчими актами це врегульовано. Яке питання -така й відповідь.
Записаний

rectifier

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 31
    • Перегляд профілю

Причому тут прибуток? Ваше питання полягало у "створенні власника", та "формі щодо утримання на балансі та управління багатоквартирним будинком" -якими законодавчими актами це врегульовано. Яке питання -така й відповідь.
Мабуть я не дохідливо виклав питання, раз Ви не розумієте. Я не питав про господарські товариства та процедуру їх створення. Виходить як у приказці: я питаю про Хому, а Ви мені про Ярему.
Хочу почути думку інших учасників. Я зрозуміло задав питання? Хто знає, чи розроблений і прийнятий на сьогодні Закон, яким врегульовується  процедура  ухвалення рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління багатоквартирним будинком,  у  разі перебування  його у  спільній  власності (частковій чи сумісній) кількох  співвласників.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Мабуть я не дохідливо виклав питання, раз Ви не розумієте. Я не питав про господарські товариства та процедуру їх створення. Виходить як у приказці: я питаю про Хому, а Ви мені про Ярему.
Хочу почути думку інших учасників. Я зрозуміло задав питання? Хто знає, чи розроблений і прийнятий на сьогодні Закон, яким врегульовується  процедура  ухвалення рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління багатоквартирним будинком,  у  разі перебування  його у  спільній  власності (частковій чи сумісній) кількох  співвласників.
Питання дійсно було  сформульоване НЕ КОРЕКТНО.  Звісно не існує ніякої процедури "створення особи власника будинку". Право власності може ВИНИКНУТИ, право власності може бути ВТРАЧЕНО,  але право власності НЕ МОЖНА "СТВОРИТИ".
Нарешті питання сформульовано зрозуміло.
Ст. 23 ЗУ "Про ЖКП" визначено
Цитувати
Стаття 23. Права власника
     1. Власник має право тримати на балансі та управляти належним йому майном.
     2. Власник  має  право   доручати   повністю   або   частково розпоряджатися  та  управляти  належним  йому майном відповідно до
закону та договору балансоутримувачу або управителю.
     3. У разі спільної власності  кількох  співвласників  рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління майном color=red]приймається відповідно до закону. [/color]
На час прийняття закону інституту УПРАВИТЕЛІВ не існувало.
Існувала норма ЗУ "Про ОСББ" :
Цитувати
Стаття 11. Утримання житлового комплексу на балансі
Об'єднання після набуття статусу юридичної особи може:
прийняти на власний баланс весь житловий комплекс;
за договором з попереднім власником залишити його балансоутримувачем усього житлового комплексу або його частини;
укласти договір з будь-якою юридичною особою, статут якої передбачає можливість здійснення такої діяльності, про передачу їй на баланс усього житлового комплексу або його частини.
Рішення про прийняття на баланс основних фондів приймається відповідно до цього Закону, інших нормативно-правових актів та статуту об'єднання.
Балансоутримувач забезпечує управління житловим комплексом.
У разі якщо у новозбудованому будинку власники квартир, приміщень протягом двох місяців після підписання акта державної приймальної комісії не створюють об'єднання і не приймають на баланс основні фонди, сільська, селищна, міська рада може своїм рішенням призначити балансоутримувача.
Призначений балансоутримувач здійснює свої повноваження по забезпеченню управління будинком до прийняття будинку на баланс об'єднанням. Витрати на здійснення цих функцій управління розподіляються між власниками пропорційно площі приміщень, що перебувають у їх власності.
Передача майна з балансу на баланс відбувається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
Тобто у новобудовах або створюється ОСББ і питання взяття/передачи  будинку на баланс вирішується загальними зборами, або отримують балансоутримувача від ОМС (теоретично можливо визначити балансоутримувача і без створення ОСББ, але потрібна згода всіх співвласників (ЦКУ), що практично не можливо (до того ж, якщо не всі квартири приватизовано, то співвласником неприватизованих квартир виступає ОМС - відповідно і його згода потрібна)).   І отримують на строк до створення ОСББ.  Не новобудови вже мали балансоутримувачів змінити яких можливо або створивши ОСББ, або лише теоретично.
В той же час ( прийняття ЗУ "Про ЖКП") було прийнято ЗУ "Про Загальнодержавну програму реформування  і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки " Яким передбачено заходи
Цитувати
посилення впливу мешканців будинків на умови свого проживання та  якість  обслуговування  житла  шляхом  стимулювання  створення об'єднань співвласників багатоквартирного будинку;
    сприяння створенню  системи  управителів  на  ринку  житлових послуг.
На виконання програми МінЖКГ видає
Цитувати
Н А К А З

                         02.02.2009  N 13

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      27 квітня 2009 р.
                                      за N 377/16393
 

                Про затвердження Правил управління
             будинком, спорудою, житловим комплексом
                 або комплексом будинків і споруд

Якщо об'єкт   перебуває   у   спільній   власності    кількох співвласників,  вони  відповідно  до своєї частки у праві спільної
власності беруть участь у витратах  на  управління,  утримання  та збереження  спільного  майна. Рішення  щодо  надання певній особі повноважень на укладення та виконання  договору  управління  таким об'єктом   приймається   за  згодою  співвласників  відповідно  до законодавства.
         1.5. Для здійснення функції з управління  будинком  власники, співвласники можуть   самостійно  укласти  з  управителем  договір
(далі - договір про управління),  що  оформляється  відповідно  до законодавства,  або уповноважити будь-яку іншу особу на здійснення
від їх імені таких дій.
    На один   об'єкт   може   бути  укладений  один  договір  про управління.
А КМУ видає
Цитувати
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 20 травня 2009 р. N 484
                               Київ
 
          Про затвердження Типового договору про надання
         послуг з управління будинком, спорудою, житловим
           комплексом або комплексом будинків і споруд

Додаток 1
                                              до Типового договору
 
                               АКТ
       прийняття-передачі об'єкта в управління з управління
                           (з балансу)
  Додаток 2
                                              до Типового договору
 
                             ПОРЯДОК
               обстеження технічного стану об'єкта
Додаток 3
                                              до Типового договору
 
                             ПОРЯДОК
          проведення опитування (анкетування) мешканців
            об'єкта, а також власників (співвласників)
              окремих приміщень об'єкта, які в ньому
      не проживають, щодо якості надання управителем послуг
Разом з тим з 2001р. діє ЗУ "Про органи самоорганізації населення" від 11.07.2001 № 2625
Цитувати
Стаття 3. Поняття органу самоорганізації населення
     1. Орган  самоорганізації  населення  є  однією з форм участі членів територіальних громад сіл,  селищ, міст, районів у містах у
вирішенні окремих питань місцевого значення.
     2. Органами  самоорганізації населення є будинкові[/color],  вуличні, квартальні комітети,  комітети мікрорайонів,  комітети  районів  у містах, сільські, селищні комітети.
     3. Основними завданнями органів самоорганізації населення є:
     1) створення  умов  для  участі  жителів  у  вирішенні питань місцевого значення в межах Конституції і законів України;
     2) задоволення соціальних,  культурних,  побутових  та  інших потреб жителів шляхом сприяння у наданні їм відповідних послуг;
     3) участь  у  реалізації соціально-економічного,  культурного розвитку відповідної території, інших місцевих програм.
Положення про будинковий комітет затверджує ОМС. В положенні можливі і такі повноваження
Цитувати
Брати участь у визначенні виконавця житлово-комунальних послуг по утриманню будинку та прибудинкової території.
Записаний

rectifier

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 31
    • Перегляд профілю

Цитувати
У разі якщо у новозбудованому будинку власники квартир, приміщень протягом двох місяців після підписання акта державної приймальної комісії не створюють об'єднання і не приймають на баланс основні фонди, сільська, селищна, міська рада може своїм рішенням призначити балансоутримувача.
Шановний Юрій Васильвич! Ваші  послання на те, що питання  було сформульовано мною не коректно не переконливо.  Я його не змінював, (виділено синім кольором). Дякую за  розгорнуту відповідь.
З Вашої відповіді, приходжу до висновку, що Закон, яким врегульовується  процедура  ухвалення рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління багатоквартирним будинком,  у  разі перебування  його у  спільній  власності (частковій чи сумісній) кількох  співвласників. на сьогоднішній день не розроблений і не прийнятий.
Чому мною вжите слово "створити" особу власника?  Це означає, як підтвердили і Ви : Усім без виключення співвласникам будинку підписати спільне консенсусне рішення про передачу свого будинку в управління  певній  особі. (За аналогією, спільно, всіма за згодою підписаними документами (договорами) зі співвласників квартири  створюється  її власник). Не обовязково ОСББ.
Питання забезпечення належного утримання житлового фонду та забезпечення населення ЖКП, захисту прав споживачів покладено на  ОМС. Саме на ОМС  покладено ОБОВЯЗОК, Ви також підтвердили це  у відповіді, ВИЗНАЧИТИ БАЛАНСОУТРИМУВАЧА багатоквартирного будинку, в разі його відсутності. Але, визначену ОМС особу ніхто не позбавляє обовязку  виконати вимоги статті 19 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" - укласти договори з усіма співвласниками будинку. В органах місцевого самоврядування є цілі відділи що займаються питаннями ЖКГ І ЖКП. Але ніхто цими питаннями не переймається. Чому? Відповідь дає  загальновідомомий анекдот про невловимого Джона: тому що майже 100 відсотків багатоквартирних будинків по рейдерськи захоплені комунальними підприємствами виконкомів або кишеньковими, їхніх чиновників.
Як я вже наголошував, що природа не терпить пустоти. "Доїння" власників житла, захват їхнього майна та узурпація прав власників, дуже комерційно вигідне для чиновників з органів влади.
Ця армія "ненажерливих кровосісі"  має потужне лоббі і протекціоніз аж до ВССУ і ВСУ,  що добре видно  видно з матеріалів Вашого сайту та судових рішень, наявних (і тих, які не наважуються опублікувати для загального доступу) в Єдиному Державному Реєстрі.
 Саме тому, зазначений  у ст. 23  ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" Закон відсутній. Ще раз дякую за відповідь.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
У разі якщо у новозбудованому будинку власники квартир, приміщень протягом двох місяців після підписання акта державної приймальної комісії не створюють об'єднання і не приймають на баланс основні фонди, сільська, селищна, міська рада може своїм рішенням призначити балансоутримувача.

Шановний Юрій Васильвич! Ваші  послання на те, що питання  було сформульовано мною не коректно не переконливо.  Я його не змінював, (виділено синім кольором). Дякую за  розгорнуту відповідь.
З Вашої відповіді, приходжу до висновку, що Закон, яким врегульовується  процедура  ухвалення рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління багатоквартирним будинком,  у  разі перебування  його у  спільній  власності (частковій чи сумісній) кількох  співвласників. на сьогоднішній день не розроблений і не прийнятий.
Чому мною вжите слово "створити" особу власника?  Це означає, як підтвердили і Ви : Усім без виключення співвласникам будинку підписати спільне консенсусне рішення про передачу свого будинку в управління  певній  особі. (За аналогією, спільно, всіма за згодою підписаними документами (договорами) зі співвласників квартири  створюється  її власник). Не обовязково ОСББ.
Питання забезпечення належного утримання житлового фонду та забезпечення населення ЖКП, захисту прав споживачів покладено на  ОМС. Саме на ОМС  покладено ОБОВЯЗОК, Ви також підтвердили це  у відповіді, ВИЗНАЧИТИ БАЛАНСОУТРИМУВАЧА багатоквартирного будинку, в разі його відсутності. Але, визначену ОМС особу ніхто не позбавляє обовязку  виконати вимоги статті 19 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" - укласти договори з усіма співвласниками будинку. В органах місцевого самоврядування є цілі відділи що займаються питаннями ЖКГ І ЖКП. Але ніхто цими питаннями не переймається. Чому? Відповідь дає  загальновідомомий анекдот про невловимого Джона: тому що майже 100 відсотків багатоквартирних будинків по рейдерськи захоплені комунальними підприємствами виконкомів або кишеньковими, їхніх чиновників.
Як я вже наголошував, що природа не терпить пустоти. "Доїння" власників житла, захват їхнього майна та узурпація прав власників, дуже комерційно вигідне для чиновників з органів влади.
Ця армія "ненажерливих кровосісі"  має потужне лоббі і протекціоніз аж до ВССУ і ВСУ,  що добре видно  видно з матеріалів Вашого сайту та судових рішень, наявних (і тих, які не наважуються опублікувати для загального доступу) в Єдиному Державному Реєстрі.
 Саме тому, зазначений  у ст. 23  ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" Закон відсутній. Ще раз дякую за відповідь.

З викладеного є зрозумілим, що пинання поставлене не стільки з метою отримати відповідь, скільки з метою отримати підставу для викладення своєї лекції про жеку-рейдера. Вибачте, але це не є метою цього форуму.
Сумнівів у тому, що питання:
Яким саме Законом врегульовується процедура створення власника будинку, у разі спільної власності кількох співвласників?
само по собі є безглуздям, не виникає. Але ж Ви не бажаєте "вчити матчасть":
  САМа по собі особа власника будинку НЕ ВИНИКНЕ, скільки б Ви мене не посилали читати ЦК. 
Та то Ваше особисте рішення, іншим до того байдуже.
Стосовно наявності договорів зі співвласниками. Про які договори йде мова? Якщо про утримання будинку та прибудинкової території, то звісно повинен, але про це у Вашому питанні мова не йшла. Відповідно ніхто про договори Вам не відповідав. Якщо про договір з  управління бидинком ( що містить у собі і балансоутримання - п. 3 ч. 1 ст. 13 ЗУ "Про ЖКП"), то змушений Вас засмутити - такий договір укладається один на будинок. ( Я ж Вам цитував назви НПА, та Ви ж не бажаєте "вчити матчасть".)
Відповідно до ч.2 ст. 13 ЗУ "Про ЖКП"
Цитувати
2. Примірні  переліки  житлово-комунальних послуг та їх склад залежно від функціонального призначення  визначаються  центральним органом  виконавчої  влади,  що  забезпечує  формування  державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Так от центральним органом  виконавчої  влади,  що  забезпечує  формування  державної політики у сфері житлово-комунального господарствабуло видано наказ, відповідно до якого
Цитувати
На один   об'єкт   може   бути  укладений  один  договір  про управління.
Тобто або це юрособа укладає ( ОСББ, Бидинком ( якщо його наділили такими повноваженнями)), або хтось зі співвласників, уповноважений іншими ( уявдяєте такий собі колективний похід до нотаріуса за довіреностями).
Ну й про "пустоту", наостанок. Закон не відсутній. На момент ухвалення ЗУ "Про ЖКП" були чинними як мінімум: ЦКУ (нова редакція з 01.01.2004р.), ЗУ "Про ОСББ", ЗУ "Про органи самоорганізації населення". А у випадеах, коли в залежності від ситуації може бути застосовано той чи інший закон, їх не перелічують ( бо можливе і скасування якогось, і поява нового), а просто вказують "відповідно до закону".


Відповідь Вам надано. Практичної допомоги Ви не потребуєте ( принаймні не заявляли про таку потребу). У наступний раз, до того як ставити питання, ознайомтесь з http://gro-za.org/forum/index.php?topic=5746.0.html 

ТЕМУ ЗАКРИТО.
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email