Не розумію. Раніше Ви заявляли про успішність 29 ОСББ м. Павлограда, які відмінно утримують свої будинки за 70 коп. щомісячної плати мешканців з квадратного метра. А тепер знову повторюєте, що ОСББ не витримають і шести місяців після встановлення будинкового лічильника. Де ж логіка?
Далі, якщо ОСББ не взяли будинок на свій баланс, тоді турбуватися взагалі нічого. Я вже повідомляв, що у разі незаконних вимог до ОСББ їх можна оспорити у господарському суді. А взаємовідносини постачальників енергії з балансоутримувачем - це їх двосторонні відносини.
Відносно встановлення інших лічильників, крім загальнобудинкового, я щось не бачу, що Правила цьому заважають.
Щодо гризні між ОСББ, як балансоутримувачем, і мешканцями. Вона може виникати, але з інших підстав. Я вже наголошував, що постановою КМУ № 560 від 12.07.2005 р. нормативні витрати на освітлення місць загального користування, на підкачку води та на електропостачання ліфтів віднесені до тарифу на утримання будинку, який фіксується (затверджується) на певний період, тобто є умовно-постійною величиною. А фактичні витрати є величиною змінною, механізм щомісячного коригування тарифу на утримання будинків законодавством не передбачений. Тим не менше, різницю в тарифах комусь доведеться покривати. А інструментальний облік цієї різниці без загальнобудинкового лічильника вести неможливо.
Тому ПКЕЕ в цій частині є не тільки законними, тому що вони зареєстровані у Мін\\\'юсті, але й розумними, економічно обгрунтованими. Я не бачу юридичних підстав для скасування цих Правил. До речі, їх затвердив не монополіст, а центральний орган виконавчої влади, яким є НКРЕ. Тому Антимонопольний комітет тут ні до чого. Над НКРЕ знаходиться КМУ. Звісно, можна апелювати до останнього, але повторюю, для цього повинні бути юридичні та економічні підстави. Я їх поки-що не вбачаю. Тому Ваше припущення, що я на стороні монополістів, є хибним. Я на стороні верховенства права і проти анархії, яку дехто вважає матір\\\'ю порядку.
Тепер щодо зношеності електромереж та радянських квартирних лічильників. Вам відомо, що квартирні лічильники повинні буди повірені в установлені законом терміни, повинні бути технічно справними. У разі сумнівів електропостачальна організація повинна за заявою власника квартири проводити контрольну повірку. Заміна несправного квартирного лічильника є також обов\\\'язком електропостачальної компанії. Так в чому проблема?
А зношеність електропроводки всередині будинку чи в квартирах суттєво не впливає на фактичне споживання електроенергії. Тим більше, що параметри електропостачання кожної квартири повинні відповідати нормам, а у разі відхилення споживач має право заявити претензію та вимагати усунення порушень і відшкодування матеріальних та моральних втрат. Тобто все врегульовано.
Зношеність електропроводки негативно впливає не на достовірність обліку, а на пожежну небезпеку. Але це знову таки не проблема НКРЕ, а балансоутримувача і співвласників будинку.
Тому мені здається, що без зайвих емоцій я обгрунтував безпідставність вимагати щось від електропостачальників-монополістів у питанні, яке чітко регулює правила гри на ринку.
Відносно судів. Вони дійсно часто-густо вирішують суперечки з порушеннями норм матеріального та процесуального права. Але для боротьби з цим злом є апеляційні та касаційні інстанції. У господарському процесі передбачено аж дві касаційні інстанції. Мій досвід показує, що при належному обгрунтуванні незаконні рішення суду першої інстанції, як правило, скасовуються вищими інстанціями. Так що не так вже й безнадійно. Тим більше, що професійна кваліфікація суддів господарських судів набагато вища, ніж у цивільних судах. Як правило, вони мають крім юридичної ще й економічну підготовку.
Відносно людей, які проти. Люди завжди будуть проти, оскільки не завжди розуміють, чого вони хочуть, і не завжди усвідомлюють, чи їх бажання є законними. Цим вміло користуютьсч політики для створення хаосу у валсних цілях, наприклад, для захоплення влади. Інструментами для цього служать не лічильники, а мітинги, протести, заворушення. Але будемо реалістами - щоб вивести людей на вулицю, потрібно аби влада настільки їм дошкуляла, що вже невмоготу, або мати великі гроші, щоб найняти професійних протестувальників. Думаю, що суперечки між ОСББ та електропостачальними компаніями не відносяться до категорії питань, які вирішуються на мітингах.
Наостанок ще раз Вам пропоную подумати, що Ви вважаєте за необхідне змінити в ПКЕЕ, яким чином, а також яку альтернативу пропонуєте замість ринкового механізму "товар-гроші-товар" у розрахунках за спожиту електроенергію. До речі, а як Ви розраховуєтесь за спожиту теплоенергію в умовах відсутності будинкового лічильника, а тим більше - квартирних лічильників? Чи не мітингують власники квартир з приводу надмірного нарахування за теплову енергію, яку вони фактично не споживали? А як з гарячою та холодною водою в умовах відсутності у деяких мешканців приладів обліку, та загальнобудинкових приладів також? Мені здається, що це питання одного порядку, але Ви їх не піднімаєте. Однак фінансові наслідки набагато неприємніші. У Києві теплопостачальні та водопостачальні організації виставляють претензії до ЖБК/ОСББ/ЖКО про сплату заборгованості на фантастичні суми. І важко відстоювати їх права у відсутності приладів обліку, хоч мені це інколи вдається.
Щодо моїх порад. Відносно ліберальності та корисності - не мені судити. А щодо відповідності законодавству - гарантую. Якщо пам\\\'ятаєте, вимоги постачальників повинні бути адресовані виключно до балансоутримувачів. А якщо ОСББ не прийняло житловий будинок на свій баланс, тоді ці вимоги незаконні, а суперечки можуть бути вирішені виключно у господарському суді. Моя позиція не змінилася. Якщо Ваша також, то Ви маєте право її відстоювати, знову ж таки в суді.
З будь-яким неподобством я радий допомогти боротися юридичними методами. Але потрібно з\\\'ясувати, хто є винною особою і у чому полягає неподобство, а точніше - порушення норм ПРАВА.