'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Зупинення розгляду справи до закінчення конституційного провадження  (Прочитано 2909 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Олександр_2015

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2030
    • Перегляд профілю

Цитувати
Конституційний Суд України на засіданні продовжив розгляд питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень законів України „Про природні монополії“, „Про електроенергетику“, „Про державне регулювання у сфері комунальних послуг“, „Про питну воду та питне водопостачання“, а також указів Президента України „Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“, „Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“.

Суд прийняв Ухвалу про відкриття конституційного провадження у справі. Здійснюється підготовка справи до розгляду на одному із засідань Суду.

http://www.ccu.gov.ua/novyna/21-grudnya-2016-r-zasidannya-konstytuciynogo-sudu-ukrayiny
 ;)
P. S. Попереду ще багато фокусів слід очікувати: як від КСУ, так і від ПАПи, який може визнати свої укази такими, що втратили чинність (а через парламент провести закони про втрату чинності відповідних положень законів), що унеможливить розгляд подання ВСУ по суті. Натомість, вже зараз можно масово зупиняти провадження у справах, що стосуются стягнення боргів за тарифами, встановленими неконституційними органами -комісіями, у т. ч. НКРЕКП.

Але є інша думка:
Цитувати
Згідно з ч. 2 ст. 152, ч. 1 ст. 58 Конституції України, закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Тобто, навіть якщо окремі норми Закону України ... будуть визнані Конституційним Судом України неконституційними, таке рішення не може слугувати правовою підставою для зупинення провадження у справі, оскільки правовідносини між сторонами спору існували до визнання норм вказаного Закону неконституційними та змінювали права і обов'язки сторін, породжували юридичні наслідки.

Аналогічна правова позиція міститься в ухвалі Вищого адміністративного суду від 25 лютого 2009 року у справі №к-16263/08.

http://avlaw.kiev.ua/ru/stati/229-pozov-do-fgvfo-zupinennya-provadzhennya-do-rozglyadu-podannya.html

Правда ЦПК говорить про іншу підставу для зупинення провадження:
Цитувати
Стаття 201. Обов'язок суду зупинити провадження у справі

1. Суд зобов'язаний зупинити провадження у справі у разі:
4) неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного, цивільного, господарського, кримінального чи адміністративного судочинства;
Так повинні судді зараз зупиняти провадження у справах по стягненню "боргу" по ЖКП з липня 2014 року, чи все-таки ні, бо рішення КС буде діяти тільки з дня його ухвалення?  ???
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Повинні чи ні -зазначено у ст. 201 ЦПК, а як це виконується, то питання до суддів. Заявляти можна про зупинення провадження до розгляду справ як в КСУ, так і в ОАСК. Якщо буде відповідне рішення КСУ про втрату чинності актів, такі акти не можуть затосовуватися судами в адміністративному судочинстві (ст. 9 КАС), де зараз зупинені провадження до закінчення конституційного провадження. А якщо не можуть застосовуватися -то немає правових підстав для легітимності рішень НКРЕКП щодо тарифів, отже адміністративні суди мають задовольнити позови про визнання постанов НКРЕКП незаконними і нечинними з моменту прийняття. Крім того, вони (акти НКРЕКП) є незаконним ще й в силу набрання чинності Законом України від 23.02.2014 р. № 763-VII (Із змінами, внесеними згідно із Законом № 798-VII від 27.02.2014 р.) «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із Конституцією України»: 
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/763-18
на який я посилаюсь в усіх позовах до НКРЕКП (справи №№ 826/6347/15, 826/19820/15, 826/790/17):
http://gro-za.org/forum/index.php/board,42.0.html
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email