Окружний адміністративний суд м. Києва
01021 м. Київ вул. Десятинна 4/6
Блащук Володимир Юрійович
02160 м. Київ, ...
Київська міська державна адміністрація
м. Київ вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044 т. 1551
Київська міська рада
м. Київ вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044 т. 1551
Попов Олександр Павлович
працює: м. Київ вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044
т. 1551
Черновецький Леонід Михайлович
працює: м. Київ вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044
т. 1551
Довгій Олесь Станіславович
працює: м. Київ вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044
т. 1551
АДМІНІСТРАТИВНА ПОЗОВНА ЗАЯВА
(про визнання діяльності протиправною та інше)
Зміст позовних вимог:
1. Визнати діяльність КМДА в межах повноважень виконавчого органу місцевого самоврядування (ВО КМР) протиправною, у зв’язку із несформуванням цього органу, та заборонити КМДА, до формування Київрадою на базі КМДА свого виконавчого органу - вчиняти дії від імені несформованого виконавчого органу.
2. Встановити повноваження КМДА, що діє як виконавчий орган місцевого самоврядування, щодо видання НПА у формі РОЗПОРЯДЖЕНЬ.
3. Встановити компетенцію голови КМДА на предмет очолення та підписання актів виконавчого органу (комітету) КМР.
4. Встановити компетенцію першого заступника голови КМДА під час виконання ним обов’язків голови КМДА на предмет виконання повноважень міського голови.
Скорочення прийняті у тексті.
ВО – виконавчий орган
в.о. – виконуючий обов’язки
КМР – Київська міська рада (Київрада)
КМДА – Київська міська державна адміністрація
КАС – кодекс адміністративн6ого судочинства
НПА – нормативно-правовий акт
ЗУпМДА- закон України “про місцеві державні адміністрації”
ЗпсУмгК - закону України “про столицю України місто-герой Київ”
ЗпМСвУ - закон “про місцеве самоврядування в Україні”
ЗУпЖКП - закон України “про Житлово-комунальні послуги“
Виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги:
Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Ч. 3 ст. 24 ЗпМСвУ встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України...
Ст. 7 ЗУпМДА встановлює, що Місцеві державні адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, цим та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.
Указом Президента про призначення №1038/2010 від 16.11.2010р. Попова О. П. призначено головою КМДА.
Постановою ТВК від 30.05.2008р. №35/15 "Про результати голосування і підсумки виборів Київського міського голови у одномандатному виборчому окрузі на позачергових виборах депутатів Київської міської ради та Київського міського голови 25.05.2008р." міським головою м. Києва обрано Черновецького Л. М.
Щодо п.1 позовних вимог.
Згідно ст. 1 ЗпМСвУ “виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються ... міськими ... радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами“; згідно ст. 11 Виконавчими органами ... міських, ... рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Ст. 51 встановлено, що: виконавчим органом ... міської ... ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
Ст. 52 до повноважень виконавчого комітету віднесено: питання які цим законом віднесені до відання виконавчих органів ради.
Ст. 101 ЗпсУмгК встановлено, що КМДА є ВО КМР, а ст. 10 уточнено, що КМР має власний ВО який утворюється КМР. Так само ч. 2 розділу VII (прикінцеві положення) зазначено, що міська ... в місті Києві рада протягом місяця після набрання чинності цим Законом вирішують питання щодо формування власних виконавчих органів на базі відповідних державних адміністрацій, які паралельно виконують функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.
Так на виконання ЗпсУмгК КМР п. 1 рішення від 11 березня 1999 року № 161/262 “Про виконавчий орган Київської міської ради” вирішила: Сформувати власний виконавчий орган на базі Київської міської державної адміністрації.”
У подальшому на виконання цього закону були затвердженні структура та загальна чисельність виконавчого органу (комітету) Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для цього скликання (рішення № 239/1673 від 07.02.2002р.). Ради інших скликань самостійно створювали свій виконавчий комітет, та затверджували його структуру. (наприклад рішення КМР № 28/28 від 20.06.2002р.; № 721/1382 від 24.05.2007 р. тощо).
Таким чином КМР попередніх скликань утворювала виконавчий орган (комітет) на базі КМДА.
КМР VI скликання досі не прийняла рішення про створення виконавчого органу (комітету), затвердження його чисельності, персонального складу тощо, отже, де-юре, не створила свого виконавчого органу на базі КМДА.
Цю обставину доводить той факт, що за весь час роботи Київради VІ скликання на офіційному сайті Київради та у ЗМІ жодного разу не сповіщалось стосовно проведення засідань виконавчого органу Київради, що суперечить ст. 53 ЗпМСвУ – згідно із якою основною формою роботи виконавчого комітету ради є його засідання, які скликаються міським головою, а в разі його відсутності заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету, не оприлюднено прийнятих рішень, територіальна громада не була інформована щодо обговорення питань, які відносяться до повноважень виконавчого органу.
За таких обставин від імені ВО(комітету) КМР не можуть видаватись НПА, проте, як буде доведено нижче, не зважаючи на цю обставину, НПА видавником яких зазначено не утворений на базі КМДА ВО КМР постійно видаються.
За таких обставин слід визнати діяльність КМДА від імені несформованого органу протиправною, та заборонити видавати будь-які акти від імені несформованого виконавчого органу(комітету) до формування цього органу(комітету). Тобто судовим рішенням покласти край цьому беззаконню.
Щодо п.2 позовних вимог.
Суб’єктом владних повноважень – виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) у період з моменту обрання міським головою Черновецького Л. М. було прийнято низку розпоряджень (наприклад № 933 від 10.11.2010р. тощо) щодо встановлення/погодження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги. (копія одного із них надається)
Як вже було зазначено - діяльність органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб здійснюється на імперативних засадах.
Так згідно п. 2 ч. 1 ст. 7 ЗУпЖКП встановлення цін/тарифів на ЖКП покладено на орган місцевого самоврядування. Аналогічно п. 2 ч. “А” ст. 28 ЗпМСвУ до власних повноважень виконавчого органу місцевого самоврядування віднесено: встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортні та інші послуги;
Ст. 6 ЗУпМДА встановлено, що голова державної місцевої адміністрації в межах своїх повноважень видає РОЗПОРЯДЖЕННЯ.
Так само ч. 8 ст. 59 ЗпМСвУ передбачено, що міський голова в межах своїх повноважень видає РОЗПОРЯДЖЕННЯ.
Ч. 6 ст. 59 ЗпМСвУ передбачено, що виконавчий комітет(орган) в межах своїх повноважень приймає РІШЕННЯ.
П. 3 ч. 4 ст. 42 передбачено, що міський голова підписує РІШЕННЯ виконавчого комітету (органу) ради.
Із наданого обгрунтування та доказів витікає, що міський голова в межах повноважень виконавчого органу місцевого самоврядування приймав НПА у формі розпоряджень.
Проте законом НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА така форма актів органу місцевого самоврядування.
За таких умов слід у судовому порядку встановити повноваження КМДА (як ВО КМР) видавати НПА у формі РОЗПОРЯДЖЕНЬ.
Щодо п.3 позовних вимог.
Суб’єктом владних повноважень – ВО КМР(КМДА) у період з моменту призначення головою КМДА Попова О. П. було прийнято низку розпоряджень (наприклад № 1222 від 29.12.2010р. тощо) щодо встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги. (копія одного із них надається)
Зазначені розпорядження було підписано головою КМДА Поповим О.П.
Згідно із вказаним у зазначених розпорядженнях видавником їх є КМДА який діє як ВО КМР та на підставі закону про місцеве самоврядування (тобто в межах повноважень органу місцевого самоврядування).
Як вже було зазначено, повноваження встановлення цін/тарифів покладено на виконавчий орган місцевого самоврядування (обґрунтування в п. 2 позовних вимог).
Ч. 5 ст. 51 ЗпМСвУ встановлено що виконавчий комітет очолює міський голова.
П. 3 ч. 4 ст. 42 передбачено, що міський голова підписує рішення виконавчого комітету (органу) ради. (тобто НПА цього органу)
Проте Попов О.П., як було зазначено вище - є головою КМДА, а не міськім головою, проте він підписав зазначені НПА, і відповідно очолює КМДА і як місцевий орган виконавчої влади і як ВО місцевого самоврядування.
За таких обставин є потреба встановити компетенцію голови КМДА на предмет очолення ним виконавчого органу КМР(створюваного на базі КМДА), та підписання актів цього органу.
Щодо п.4 позовних вимог.
На період відпустки голови КМДА та міського голови Черновецького Л. М. виконуючим обов’язки відповідно до ч. 10 ст. 39 ЗУпМДА було призначено Попова О.П. (згідно із попередньою редакцією ЗпсУмгК розясненої п. 1.1 рішення КСУ № 21-рп/2003 від 25.12.2003 – “КМДА має очолювати лише особа обрана Київським міським головою, яка Президентом України призначається головою КМДА.“ )
Суб’єктом владних повноважень – ВО КМР(КМДА) у цей період було прийнято низку розпоряджень (наприклад № 676 від 30.08.2010р. тощо) щодо встановлення/погодження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, та підписано 1-м заступником міського голови Поповим О.П. (до призначення його головою КМДА) під час виконання ним обов’язків голови КМДА. (копія одного із них надається)
Відповідно до ч. 3 ст. 14 ЗпсУмгК заступником міського голови – є секретар Київради.
Відповідно до рішення КМР № 3/3 від 10.06.2008р. секретарем Київради обрано Довгого О. С.
Проте оскільки вказані НПА підписано в.о. голови КМДА, а не секретарем КМР – то потрібно встановити компетенцію зазначеної особи на вчинення даних дій.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18, 19, 71, 72, 104-106, 171 КАС, ст. 7 закону України про місцеві державні адміністрації, ст. 10, 10-1, розділом VII закону України про столицю України місто-герой Київ, ст. 1, 11, 24, 28, 42, 51, 52, 59 закону “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. 7 закону України про Житлово-комунальні послуги, указом Президента №1038/2010 від 16.11.2010р., постановою ТВК від 30.05.2008р. №35/15, рішенням КМР № 3/3 від 10.06.2008р., рішення КСУ № 21-рп/2003 від 25.12.2003р.
ПРОШУ:
· прийняти справу до провадження в порядку адміністративного судочинства
· Визнати діяльність КМДА в межах повноважень виконавчого органу місцевого самоврядування (ВО КМР) протиправною, у зв’язку із несформуванням цього органу, та заборонити КМДА, до формування Київрадою на базі КМДА свого виконавчого органу - вчиняти дії від імені несформованого виконавчого органу.
· Встановити повноваження КМДА, що діє як виконавчий орган місцевого самоврядування, щодо видання НПА у формі РОЗПОРЯДЖЕНЬ.
· Встановити компетенцію голови КМДА на предмет очолення та підписання актів виконавчого органу (комітету) КМР.
· Встановити компетенцію першого заступника голови КМДА під час виконання ним обов’язків голови КМДА на предмет виконання повноважень міського голови.
До адміністративної позовної заяви додаю:
1. Квитанцію оплати державного мита.
2. копію довідки ф. 3
3. копію розпорядження КМДА № 676 від 30.08.2010р.
4. копію розпорядження КМДА № 933 від 10.11.2009р.
5. копію розпорядження КМДА № 1222 від 29.12.2010р.
6. Копії позовної заяви з додатком №2-5 для відповідача та 3-х осіб (5 прим.)
10.02.2011