'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Ще раз про укладення Типових договорів про надання ЖКП та ін. - справа Бреничів.  (Прочитано 34950 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Касаційна скарга "Дирекції" безпідставна, ба - навіть сміхотворна! Однак свою роль зіграла. Задоволене клопотання про зупинення виконання рішення судів першої та другої інстанцій до завершення розгляду касаційної скарги КП "Дирекції".
Якщо комусь цікаво, можу на Ваш запит розмістити матеріали касаційної скарги. Юрист "Дирекції" - мила дівчина і славно потрудилася. Додала до скарги купу документів, які приховувала під час розгляду справи у попередніх інстанціях. Алеж суддя-доповідач Вищого суду знайшов скаргу такою, що по формі та змісту відповідає нормам ЦПК.
Нам би такого доповідача (у інших справах)!
Вікторе Івановичу, ця справа у мене на контролі і в роботі.
Прошу опублікувати касацію і "таємні матеріали"
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю

На даний час термін ІТЗ не актуальний у зв'язку з набранням чинності ЗУ "Про судовий збір". Перегляньте цей ЗУ, і буде все зрозуміло.
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Отримала від В.І. копію касаційної скарги КП Дирекція
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Знайдена нещодавно focusом ухвала ВССУ - дійсно за результатами розгляду касації КП Дирекції.

http://reyestr.court.gov.ua/Review/25481390

(click to show/hide)

Що сказати про рішення? Вибіркове застосування аконодавства та вітчизняне кривосуддя цвіте пишинм цвітом.
Касаційна інстанція перебрала на себе обов`язки суду 1 інстанції.

Відводи колегії суддів ВССУ заявляти вже пізно.
Вважаю, позивачам варто подати скарги на дії суддів, детально розписавши всі порушення. Цією ухвалою позивачам створюється перешкода до здійснення правосуддя.

Касаційна інстанція зайнялась встановленням обставин та дослідженням доказів.
Касаційна інстанція прийняла та розглянула докази, які не подавались до судів 1 та апеляційної інстанції без пояснення причин неподання.
Касаційна інстанція вдалась до "ну дуже вільного" тлумачення та перекручування норм матеріального права. Зокрема ст. 16 ЦК України.

Позивачам варто врахувати при подальшому захисті своїх прав такі моменти:
Чи подавався до справи договір між КП Дирекція та КП Індустріальне?
Чи є в природі докази, що споживачі отримували проект договору по ПКМУ 529? Бо слова з касації: "Проект доставлений до поштових скриньок" - то не доказ.
Чи досліджувався судами проект договору по ПКМУ № 529 в редакції КП Дирекція? Чи встановлювалось, що він не відповідає вимогам ЗУ Про ЖКП та ПКМУ 529?
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Оскільки в апеляції обмежені можливості дослідження нових доказів, це слід використати. Наполягати лише на дослідженні доказів, що були предметом розгляду першої інстанції.
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Додатково. З російського фольклору. "Не было бы счастья, так несчастье помогло".
Ухвала ВССУ набрала законної сили.
Її можна використовувати споживачам ЖКП Солом`янського району для захисту від вимог КП ДИрекція "стягнути борг" в частині "боргу" за ЦО, ГВП, ХВП. Хоч в наказному, хоч в позовному провадженні.
А також - переглянути явно неправосудні рішення за нововиявленими обставинами.

Цитувати
Крім того, зобов'язуючи КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради укласти з позивачами Типові договори, суд не врахував, що КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради на підставі п. 3.15 договору від 31 березня 2008 року надало повноваження на укладення договорів із споживачами на комунальні послуги - КП «Індустріальне».
« Останнє редагування: 06 Серпня 2012, 22:27:34 від Тетяна Academia »
Записаний

focus

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 947
    • Перегляд профілю

Додатково. З російського фольклору. "Не было бы счастья, так несчастье помогло".
Ухвала ВССУ набрала законної сили.
Її можна використовувати споживачам ЖКП Солом`янського району для захисту від вимог КП ДИрекція "стягнути борг" в частині "боргу" за ЦО, ГВП, ХВП. Хоч в наказному, хоч в позовному провадженні.
А також - переглянути явно неправосудні рішення за нововиявленими обставинами.

Цитувати
Крім того, зобов'язуючи КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради укласти з позивачами Типові договори, суд не врахував, що КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради на підставі п. 3.15 договору від 31 березня 2008 року надало повноваження на укладення договорів із споживачами на комунальні послуги - КП «Індустріальне».



http://reyestr.court.gov.ua/Review/24822520

Цитувати
як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджується матеріалами справи, 31.03.2008р. між КП "Дирекція" та КП "Грушківське" Солом'янської районної у місті Києві ради укладено договір № 6, відповідно до якого замовник передає виконавцю (відповідачу) функції з утримання будинків, споруд і об'єктів благоустрою та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування внутрішньобудинкових  мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів), надання споживачам комунальних послуг.
Записаний

mahsud

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 47
    • Перегляд профілю
    • Email

Додатково. З російського фольклору. "Не было бы счастья, так несчастье помогло".
Ухвала ВССУ набрала законної сили.
Її можна використовувати споживачам ЖКП Солом`янського району для захисту від вимог КП ДИрекція "стягнути борг" в частині "боргу" за ЦО, ГВП, ХВП. Хоч в наказному, хоч в позовному провадженні.
А також - переглянути явно неправосудні рішення за нововиявленими обставинами.

Якщо не важко, підкажіть - як ? Тобто, КП "Дирекція" не має право "стягувати борг" ? То це тоді може зробити будь-яке КП : "Індустріальне", "Грушківське" і т.д. ?
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Якщо не важко, підкажіть - як ? Тобто, КП "Дирекція" не має право "стягувати борг" ? То це тоді може зробити будь-яке КП : "Індустріальне", "Грушківське" і т.д. ?
КП Дирекція уповноважило інші КП укладати договори зі споживачами. Передивіться попереднє моє повідомлення з цитатами норма матеріального права. Право вимоги отримує те підприємство, яке надає Вам послуги згідно умов укладеного договору.
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

http://reyestr.court.gov.ua/Review/24822520

Цитувати
як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджується матеріалами справи, 31.03.2008р. між КП "Дирекція" та КП "Грушківське" Солом'янської районної у місті Києві ради укладено договір № 6, відповідно до якого замовник передає виконавцю (відповідачу) функції з утримання будинків, споруд і об'єктів благоустрою та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування внутрішньобудинкових  мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів), надання споживачам комунальних послуг.


Це - трошки інша пісня.
Легендарні договори на утримання будинків між КП Дирекція та іншими 6-ма КП від 31.03.2008 року передбачали, що всі функції по наданню послуг передаються до цих шести КП, "робочих конячок". А сама Дирекція лишається таким собі паразитарним утворенням, яке займається збором грошей. Та вибиванням "боргів".
Зразки договорів:
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=4683.0.html
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=4501.0.html

Також Дирекція уповноважила 6 КП укладати зі споживачами договори по ПКМУ 630. Однак договори по ПКМУ 529 КП Дирекція воліє укладати сама.
Логіку цього дійства зрозуміти важко. "Маємо те, що маємо."
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Дискусія з дописувачем Дятел щодо виключного права у КП Дирекція стягувати "борг" винесена в окрему тему, як така, що не має прямого відношення до справи Бреничів.
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=7838.0.html
Записаний

focus

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 947
    • Перегляд профілю

http://reyestr.court.gov.ua/Review/21894046

Цитувати
      Справа №22-756

  У Х В А Л А

І МЕНЕМ УКРАЇНИ

  15 лютого 2012 року Колегія суддів Судової палати з цивільних справ 

           Апеляційного суду м.Києва в складі:

           Головуючого Побірченко Т.І.

           Суддів Качана В.Я., Панченка М.М.

           

           При секретарі Кононенко В.А.

 

  розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за апеляційною скаргою представника Комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом»янської районної у м.Києві ради ОСОБА_1

  на рішення Солом»янського районного суду м.Києва від 31 травня 2011 року

  в справі за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради, Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Солом'янського районну міста Києва та Публічного акціонерного товариства «Київенерго» про захист прав споживачів житлово-комунальних послуг,-

В С Т А Н О В И Л А:

У квітні 2010 р. позивачі звернулися до суду із зазначеним позовом, після уточнення якого просили визнати безпідставними нарахування позивачам КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради плати за утримання будинку і прибудинкової території в умовах відсутності Державного акту на прибудинкову територію та сформованого виконавцем послуг і затвердженого органом місцевого самоврядування тарифу згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529, зобов'язати виконавця послуг - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Солом'янської районної у місті Києві ради» сформувати тариф на утримання будинку за адресою: АДРЕСА_1 відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529, та подати його на затвердження /погодження/ уповноваженому органу влади, зобов'язати балансоутримувача будинку - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради скасувати зайві нарахування позивачам за послуги з центрального опалення, не підтверджені фактичними даними щодо кількості та якості наданих послуг відповідно до Методики проведення перерахунків за ці послуги, затвердженої розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 26.12.2002 р. №2306, за період з 01.04.2008 р. до дати укладення Типового договору про надання зазначених послуг, зобов'язати балансоутримувача будинку - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради сформувати тариф на центральне опалення та гаряче водопостачання від автономної дахової котельні на газовому паливі за адресою: АДРЕСА_1 у відповідності до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2006 р. №955, та з урахуванням фактичних витрат на виробництво теплової енергії і технічного обслуговування котельні, та подати його на затвердження /погодження/ уповноваженому органу влади, зобов'язати виконавця послуг - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради укласти з власником квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_3 та з зареєстрованими у цій квартирі мешканцями «Типовий договір про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529, зобов'язати виконавця послуг - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради укласти з власником квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_3 та з зареєстровавними у цій квартирі мешканцями «Типовий договір про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 р. №933), стягнути солідарно з

відповідачів моральну шкоду у сумі 6.000,00 гривень на користь позивачів порівну, у розмірі по 1.200,00 гривень кожному.

В обґрунтування вимог позивачі зазначали, що до проведення реформування підприємств житлово-комунальної сфери позивачі регулювали свої правовідносини з єдиним у Солом'янському районі міста Києва унітарним Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства (КП УЖГ) Солом'янського району міста Києва.

Рішенням Печерського районного суду міста Києва від 01.02.2007 р. зобов'язано Комунальне підприємство по утриманню житлового господарства Солом'янського району міста Києва на протязі 30 днів провести перерахунки за послуги з теплопостачання для позивачів за розрахункові опалювальні періоди 2001-2006 років у відповідності до вимог п. 2 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 20.10.2000 р. №1887, п. 2 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 20.06.2002 р. №1245, та розпорядження Київської міської державної адміністрації від 26.12.2002 р №2306, про що їх повідомити, однак рішення виконане не було.

Внаслідок здійсненого реформування, КП УЖГ втратило повноваження балансоутримувача і управителя житлового фонду та виконавця житлово-комунальних послуг, а його майно поділене між новоутвореними комунальними підприємствами Солом'янської районної у місті Києві ради.

Позивачі зазначали, що отримали від ВСП «Індустріальне» новоутвореного КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради оферти про укладення Типових договорів, однак запропоновані договори виявилися невідповідними законодавству, а тому виникла необхідність вирішити спір у судовому порядку.

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що відносини у цій сфері повинні здійснюватися виключно на договірних засадах (ст. 19). Обов'язок підготувати і укласти договори про надання житлово-комунальних послуг згідно з типовим договором покладений цим Законом на виконавця послуг (ч. 2 ст. 21 Закону), та балансоутримувача (ч. 1 ст. 29 Закону), причому останній може уповноважити на укладення договору іншу особу. У разі, якщо балансоутримувач не є виконавцем, він укладає договори на надання житлово-комунальних послуг з іншим виконавцем.

Балансоутримувач житлових будинків - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради уклало 31.03.2008 р. з виконавцем послуг КП «Індустріальне» Договір на утримання житлових будинків і прибудинкових територій, пунктом 3.15 якого передбачено зобов'язання виконавця укласти із споживачами договори на надання комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання згідно з Типовими договорами.

Прикінцевими положеннями Закону України «Про житлово-комунальні послуги» обов'язок розробити типові договори, передбачені цим Законом, покладений на Кабінет Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 затверджені «Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» та «Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення».

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529 затверджені «Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» і «Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій». Пунктом 2 цього Типового договору передбачено, що виконавець надає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг, копія якого додається до цього договору.

Посилаючись на викладене позивачі просили про задоволення позову у повному обсязі.

Ухвалою Солом'янського районного суду міста Києва від 31.05.2011 р. провадження у справі в частині позовних вимог до КП «Індустріальне» Солом'янської районної у місті Києві ради про зобов'язання вчинення дій закрито у зв'язку із відмовою представника позивачів та позивача ОСОБА_5 від позовних вимог в цій частині.

Ухвалою Солом'янського районного суду міста Києва від 31.05.2011 р. провадження у справі в частині позовних вимог позивачів до КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради про зобов'язання КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради витребувати у ПАТ «Київенерго» з незаконного володіння автономну дахову котельню закрито в зв'язку з тим, що справа в цій частині не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства..

  Рішенням Солом»янського районного суду м.Києва від 31 травня 2011 позовні вимоги частково задоволені.. 

  Визнано безпідставними нарахування ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 комунальним підприємством «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради плати за утримання будинку і прибудинкової території в умовах відсутності Державного акту на прибудинкову територію та сформованого виконавцем послуг і затвердженого органом місцевого самоврядування тарифу згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року  №529.

Зобов'язано виконавця послуг - Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради сформувати тариф на утримання будинку за адресою: АДРЕСА_1 відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529, та подати його на затвердження /погодження / уповноваженому органу влади.

Зобов'язано балансоутримувача будинку - Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради скасувати зайві нарахування позивачам за послуги з центрального опалення, не підтверджені фактичними даними щодо кількості та якості наданих послуг відповідно до Методики проведення перерахунків за ці послуги, затвердженої розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 26 12.2002 р. №2306, за період з 01.04.2008 р. до дати укладення Типового договору про надання зазначених послуг.

Зобов'язано балансоутримувача будинку - Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради сформувати тариф на центральне опалення та гаряче водопостачання від об'єкта спільної сумісної власності мешканців будинку - автономної дахової котельні на газовому паливі за адресою: АДРЕСА_1 у відповідності до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2006 р. №955 та з урахуванням фактичних витрат на виробництво теплової енергії і технічного обслуговування котельні, та подати його на затвердження /погодження/ уповноваженому органу влади.

Зобов»язано виконавця послуг Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом»янської районної в м.Києві ради укласти з власником квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_3 та із зареєстрованими у цій квартирі мешканцями «Типовий договір про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року №529.

Зобов»язано виконавця послуг Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом»янської районної у м. Києві ради укласти з власником квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_3 та із зареєстрованими у цій квартирі мешканцями «Типовий договір про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 року №630 ( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 року №933).

В решті вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі представник представник КП «Дирекція» - ОСОБА_1 просить рішення суду скасувати та закрити провадження у справі, посилаючись на порушення судом матеріального та процесуального закону. В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник пояснила, що рішення суду виконується.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представників КП «Дирекція», ПАТ «Київенерго», позивачів ОСОБА_3, ОСОБА_5, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги на рішення суду на день його ухвалення, колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає відхиленню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом, постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 06.03.2007 р. скасовано розпорядження Київської міської державної адміністрації від 30.10.2006 р. №1574 «Про впорядкування розмірів квартирної плати та плати за утримання будинків та прибудинкових територій».

Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 05.07.2007 р. скасоване розпорядження Київської міської державної адміністрації від 30.05.2007 р. №641, яким внесені зміни до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.05.2000 р. №748 та встановлені нові тарифи на утримання будинків та прибудинкових територій.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 14.03.2009 р. визнано дії Київської міської державної адміністрації по зміні тарифів на комунальні послуги з 01.12.2006 р. такими, що порушують п. п. 1, 6 ст. 6; п. 2 ст. 20; п. п. З, 4, 5, 7 ст. 30, л. п. 2, 3 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», а також скасовані розпорядження Київської міської державної адміністрації від 30.05.2007 р. №№ 640, 642, 643.

Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 15.12.2009 р.: визнані невідповідними законодавству, недійсними з дати прийняття та скасовані рішення Київської міської ради від 08.02.2007 р. №58/719 «Про тарифи на житлово-комунальні послуги», а також Розпорядження Київської міської державної адміністрації: від 30.07.2007 року №978 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води», від 11.07.2007 р. №874 «Про удосконалення структури управління житловим господарством у місті Києві» з додатком «Структура управління комунальним житловим фондом міста Києва», від 31.08.2009 р. №978 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», від 31.08 2009 р. №979 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій», від 31.08.2009 р. №980 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», від 31.08.2009 р. №981 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення», від 30.09.2009 р. №1141 в частині продовження строку дії розпоряджень Київської міської державної адміністрації від 31.08.2009 р. №№ 978, 979, 980, 981 на жовтень місяць 2009 р.; визнані невідповідними законодавству, недійсними з дати прийняття: розпорядження Київської міської державної адміністрації: від 28.08.2007 р. №1127 «Про погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води»; від 30.01.2009 р. №95 «Про погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», від 30.01.2009 р. №96 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення», від 30.01.2009 р. №97 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; від 29.04.2009 р. №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», від 29.04.2009 р. №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»; від 29.04.2009 р. №520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; від 27 травня №619 «Про внесення змін та доповнень до розпоряджень Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 р. №№ 519 та 520» в частині внесення змін та доповнень до розпорядження КМДА від 29.04.2009 р. №520; від 27.05.2009 р. №620 «Про внесення змін та доповнень до розпорядження КМДА від 29.04.2009 р. №518». Постанова оскаржена Київської міської державною адміністрацією в апеляційному порядку.

Також встановлено, що 15.05.2008 р. залишалися чинними тарифи на житлово-комунальні послуги, затверджені розпорядженнями Київської міської державної адміністрації, які видавалися на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 р. №1548 протягом періоду з 08.04.1999 р. по 10.12.2004 р.. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2002 р. №273 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 р. №1548, згідно з якими повноваження Київської міської державної адміністрації щодо встановлення тарифів на теплову енергію та послуги з водопостачання і водовідведення виключені. Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 18.04.2008 р. №578 скасовані зазначені розпорядження періоду з 08.04.1999 р. по 10.12.2004 р., причому це розпорядження, на відміну від інших розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації Черновецького Л.М., зареєстроване в Головному управлінні юстиції у м. Києві 15.05.2008 р. за №12/778, та пізніше оприлюднене у офіційному виданні.

Таким чином, вказані вище розпорядження Київської міської державної адміністрації, якими керувалося КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради при нарахуванні плати за житлово-комунальні послуги, на даний час або визнані протиправними і скасовані у судовому порядку, або скасовані іншими розпорядженнями того ж суб'єкта владних повноважень, або спори про визнання їх протиправності розглядаються у судових інстанціях міста Києва.

За таких обставин суд прийшов до висновку, що вимоги позивачів в частині визнання безпідставними нарахування позивачам КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради плати за утримання будинку і прибудинкової території в умовах відсутності Державного акту на прибудинкову територію та сформованого виконавцем послуг і затвердженого органом місцевого самоврядування тарифу згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529, є обгрунтованими.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», порядок формування цін/тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг першої і другої груп (у визначенні п. п. 1, 2 ст. 14 цього Закону) встановлює Кабінет Міністрів України (560-2005-п, 955-2006-п, 959-2006-п, 1010-2006-п). (Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обгрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування).

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529 затверджено Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який поширюється на суб'єктів господарювання всіх форм власності, які надають зазначені послуги.

Відповідно до ч. 2 Порядку розмір тарифів визначається по кожному будинку окремо залежно від кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій згідно з типовим переліком послуг, доданим до Порядку.

Частиною 3 Порядку передбачено, що під час формування тарифу на послуги повинна забезпечуватися прозорість усіх його складових з визначенням вартості кожної з них в розрахунку на 1 квадратний метр загальної площі. 

Частинами 5-31 Порядку встановлені формули для розрахунку складових частин тарифу: витрат з прибирання прибудинкової території, сходових кліток, вивезення побутових відходів, прибирання підвалу, технічних поверхів, покрівлі, з технічного обслуговування ліфтів, систем диспетчеризації, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання і зливової каналізації та з ліквідації аварій, з дератизації, дезінсекції, з обслуговування димовентиляційних каналів, з технічного обслуговування та поточного ремонту систем протипожежної автоматики та димовидалення, з проведення поточного ремонту конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, з поливання дворів, клумб і газонів, з прибирання і вивезення снігу, з експлуатації номерних знаків, з освітлення місць загального користування і підвальних приміщень та підкачування води, з енергопостачання для ліфтів, з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, накладних витрат.

Представником відповідача - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради, у судовому засіданні не надано сформованих і затверджених тарифів на утримання будинку, споруд та прибудинкової території за спірною адресою, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07 2005 р. №560, у подальшому постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р №529.

Отже, вимоги позивачів в частині зобов'язання виконавця послуг - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Солом'янської районної у місті Києві ради» сформувати відповідні тарифи на утримання будинку за адресою: АДРЕСА_1 згідно із відповідними Порядками, затвердженими відповідними постановами Кабінету Міністрів України, є обгрунтованими.

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 26.12.2002 р., зареєстрованому в Київському міському управлінні юстиції 28.12.2002 р. за №100/483, затверджена Методика проведення перерахунків за надані населенню послуги з центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання (далі - Методика), яка розроблена з метою посилення відповідальності виконавців послуг з постачання теплової енергії, центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання перед споживачами, захисту прав споживачів та впорядкування розрахунків між виконавцями та споживачами цих послуг.

Згідно з Методикою (п. 3.1) підставою для проведення перерахунків мешканцям житлового будинку за надані послуги з центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання (далі - перерахунків) є: 1) зведений акт звірки нарахувань за спожиту теплову енергію для потреб центрального опалення (далі - зведений акт), оформлений відповідно до вимог цієї Методики (розділ 4); 2) зведений тристоронній акт звірки нарахувань за спожиті обсяги холодної води та теплової енергії на її підігрів для потреб централізованого гарячого водопостачання (далі - зведений тристоронній акт), оформлений відповідно до вимог цієї Методики (розділ 5).

Відповідно до п. 3.2 Методики перерахунки нарахованих платежів населення здійснюються в разі виявлення у зведеному та зведеному тристоронньому актах в цілому за розрахунковий опалювальний період відхилення: по центральному опаленню - між сумою, нарахованою ЖЕО за цю послугу мешканцям житлового будинку згідно з тарифами для населення, та сумою, нарахованою теплопостачальною організацією за постачання теплової енергії для цих потреб за тарифами на виробництво теплової енергії; по гарячому водопостачанню - між сумою, нарахованою ЖЕО мешканцям житлового будинку за цю послугу згідно з тарифами для населення, та сумою, нарахованою за фактично поставлений обсяг гарячої води, який визначається шляхом узгодження між водо- та теплопостачальною організаціями (за фактичним обсягом холодної води, спожитої для підігріву, та обсягом теплової енергії на підігрів).

По кожному з цих видів послуг перерахунки платежів населення здійснюються окремо.

Згідно з п. п. 6.10, 6.11 Методики після проведення перерахунку кожному наймачу (власнику) квартири надсилається повідомлення про перерахунок за розрахунковий опалювальний період за формою, встановленою цією Методикою. Якщо квартиронаймач (власник квартири) має заборгованість з оплати послуг центрального опалення та гарячого водопостачання, то після проведення перерахунків сума боргу зменшується на суму, яка І підлягає поверненню, або збільшується на суму, яка підлягає донарахуванню.

Як встановлено судом, КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради на час вирішення спору в суді не надіслало позивачам повідомлень про перерахунок за розрахункові опалювальні періоди за формою, встановленою Іцією Методикою.

Таким чином, суд також правильно визнав, що позовні вимоги позивачів в частині скасування зайвих нарахувань позивачам за послуги з центрального опалення, не підтверджених фактичними даними щодо кількості та якості наданих послуг відповідно до Методики проведення перерахунків за ці послуги, є обгрунтованими.

Відповідно до п. З ч. 2 ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець послуг зобов'язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з зазначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором, а відповідно до п. 1 ч. З ст. 20 того ж Закону, споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Стаття 29 Закону встановлює особливості укладання договорів у багатоквартирному будинку, а саме, договір укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою. У разі, якщо балансоутримувач не є виконавцем, він укладає договори на надання житлово-комунальних послуг з іншим виконавцем.

Обов'язкові для учасників Типові договори про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення, а також про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджені зазначеними вище постановами Кабінету Міністрів України, які відповідно до ч. 4 ст. 4 Цивільного кодексу України, є актами цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 14 цього Кодексу, цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Як встановлено у судовому засіданні, на час вирішення спору Типовий договір про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. №529, та Типовий договір про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 р. №933) між виконавцем послуг - КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради та позивачами, в порушення вимог ст. ст. 19, 20, 21, 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», не укладено, а отже вимоги в цій частині позовних вимог про зобов'язання укладення типових договорів є обгрунтованими.

Відповідно до ст. 60 Цивільного процесуального кодексу України кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може грунтуватися на припущеннях.

Згідно вимог ст. 214 Цивільного процесуального кодексу України під час ухвалення рішення суд вирішує, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин.

Задовольняючи частково позовні вимоги суд виходив з обставин справи, досліджених доказів та вимог закону. Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Рішення відповідає вимогам закону. Підстав для його скасування з мотивів, викладених в апеляційній скарзі, колегія не знаходить.

Керуючись ст.ст. 307,308,313,314,317,319 ЦПК України, колегія,-

              У Х В А Л И Л А :

  Апеляційну скаргу представника Комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом»янської районної у м. Києві ради ОСОБА_1 відхилити.

Рішення Солом»янського районного суду м.Києва від 31 травня 2011 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

В касаційному порядку може бути оскаржена до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів.

                 Головуючий-

              Судді-

 
Записаний

Ярослав

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 91
    • Перегляд профілю

Чув що вчора апеляція була не на користь Бреничів. А цікаво, чи подавав Віктор Іванович договори на адаліз до управління захисту прав споживачів на відповідність типовому. Я в понеділок варіанти КП завезу на перевірку
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Рішення АСК від 06.09.2012 р. у ЄДРСР немає. Є ухвала ВССУ від 15.10.2012 р. про відмову у відкритті к/п:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/26931970
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Отже, в цій справі перемогла "генеральна лінія партії". Вважаю, позивачам варто подавати формуляр до ЄСПЛ.
« Останнє редагування: 30 Листопада 2012, 16:08:05 від Тетяна Academia »
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email