'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Питання повірки лічильників. Можливі наслідки непроходження повірки  (Прочитано 41282 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Дякую.
І у мене є ще питання, оскільки мене вчора ЖЕД почав залякувати (через те, що я не плачу за воду) перевести на "нормативний порядок споживання" води і це при наявності у мене лічильників води.

Постанова КМУ від 21 липня 2005 р. N 630 каже таке:
Цитувати
10. Оплата послуг за показаннями квартирних засобів обліку провадиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води у квартирі незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.

Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених абзацом п'ятим пункту 16 цих Правил. Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку.

Дивимось 16 пункт:
Цитувати
16. У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів обліку споживач в установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця. Якщо виявлена у показаннях помилка виходить за межі, передбачені у паспорті квартирного засобу обліку, виконавець повинен здійснити перерахунок плати за споживання води та/або теплової енергії з дня останньої повірки або встановлення засобу обліку, якщо його повірка не проводилась, шляхом зменшення плати на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу засобу обліку, до моменту виявлення помилки.
Тобто:

1) Згадка про "п'ятий пункт" - це помилка!

2) Якщо лічильник з пломбами у належному стані і обгрунтованих претензій ні до мене, ні до його точності немає, то ЖЕД не має права відмовлятися від врахування його показань?

Доречі - а які вони можуть бути взагалі?
Те, що повірка не проводилась, так це вина ЖЕДу:
Цитувати
32. Виконавець зобов'язаний:
2) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж);

Висновок:
Треба негайно сфотографувати його з датами на кадрі, а ще краще - оформити акт з двома мешканцями будинку про те, що пломби станом на даний - не пошкоджені. Це може захистити від можливих спроб ЖЕДу перевести мене на "нормативний порядок споживання" води "заднім числом"?

Доречі, ще "цікавий" момент: Я знаю, що 90% лічильників при повірці не витримують тиску і виходять з ладу. І що тоді? Буде вважатися, що весь період вони були несправні?  :o

Може мені треба викликати якусь контору з сертифікатом, щоб вони склали акт демонтажу, перевірки лічильника (засвідчили, що він без відхилень) і або встановити той самий, або може краще - новий?  ???
« Останнє редагування: 13 Грудня 2011, 22:04:09 від Тетяна Academia »
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Може мені треба викликати якусь контору з сертифікатом, щоб вони склали акт демонтажу, перевірки лічильника (засвідчили, що він без відхилень) і або встановити той самий, або може краще - новий?  ???
Неодноразово Віктор Іванович повідомляв. Контроль міжповірочного інтервалу він здійснював самостійно. Коли приходив термін повірки - виконував демонтаж/повірку/монтаж власними ресурсами.
Вартість робіт вписував в якості переплати в квитанції на оплату за послуги ГВП та ХВП.
Таким чином "повертав" наперед сплачені кошти.
p.s. В.І. має підписані договори на ЖКП. І при самостійному контролі треба дуже ретельно ставитись до підготовки документів.

Додатково. З паралельного сайту. Відповідь на "Мешканці   2011-11-08 22:39:01"
2 gro-za   2011-11-09 10:43:12   21 дн назад
    Шановні мешканці!
Повірку приладів обліку здійснює державне підприємство Укрметтестстандарту (м. Київ, вул. Метрологічна, 4). Нескладний ремонт там виконують також. Ціни помірні. У складніших випадках звертайтеся до виробника.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Загроза переводу на нарахування за нормативами є реальною.
Після вручення Вам офіційного попередження про закінчення міжповіркового інтервалу лічильника  і фіксації Актом останніх показів лічильника, та непроведення повірки в установлений термін, в подальшому виконавець має право на перевод на нормативне споживання.
Відповідно до ст. 11 ЗУ "Про метрологію і метрологічну діяльність" прилади обліку, що не пройшли повірку, не можуть застосовуватись:
Цитувати
Стаття 11. Застосування, ввезення, виробництво, ремонт, продаж і прокат засобів вимірювальної техніки
     1. Засоби вимірювальної техніки можуть застосовуватися,  якщо вони  відповідають  вимогам  щодо  точності,  встановленим для цих засобів, у певних умовах їх експлуатації.
     2. Засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний  нагляд,  дозволяється  застосовувати,  випускати  з виробництва,  ремонту та у продаж  і  видавати  напрокат  лише  за умови,   якщо  вони  пройшли  повірку або  державну  метрологічну атестацію.
Далі постає питання хто повіряє і за чиї кошти? Відповідно до ч. 3 ст. 28 Цього ж ЗУ
Цитувати
3. Порядок подання фізичними  особами,  що  не  є  суб'єктами підприємницької  діяльності,  -  власниками  засобів вимірювальної техніки  (результати   вимірювань   якими   використовуються   для здійснення  розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну
і теплову енергію,  газ і воду) на періодичну повірку цих  засобів та   оплати   за  роботи,  пов'язані  з  повіркою,  встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі  демонтаж, транспортування та  монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються  за  рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Відносно послуг ХВП, ГВП та ЦО теж саме маємо і у "Правилах..." (абз. 3 п. 9 )
Цитувати
Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.
Проте витрати на повірку, демонтаж, транспортування та  монтаж КМУ дозволив включати до "квартирної плати" ( ПКМУ № 869 - 2011р.):
Цитувати
ПОРЯДОК формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
 24. Витрати з проведення періодичної повірки,  обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та  теплової  енергії,  у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, визначаються відповідно до укладених договорів між  виконавцем  та субпідрядником,  який  виконує зазначені послуги,  з розрахунку на один  квартирний  засіб  обліку  води  та   теплової   енергії   і нараховуються  щомісяця  споживачеві  у складі послуги залежно від
кількості  таких  засобів  обліку  шляхом   додавання   плати   за проведення   періодичної   повірки,  обслуговування  і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії,  у тому  числі їх  демонтажу,  транспортування  та  монтажу  після  повірки,  до загальної вартості послуг.
    Розмір плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт одного засобу обліку води та теплової енергії, у тому числі його демонтаж, транспортування та монтаж після  повірки,  визначається згідно з кошторисом,  затверджується (погоджується) органами місцевого самоврядування і  розподіляється за місяцями  міжповірочного   інтервалу,   що   встановлюється Держспоживстандартом  для  відповідного  засобу  обліку  води   та теплової енергії.
Тому потрібно передбачати можливість відмови ЖЕД від виконання повірки за свій рахунок на підставі відсутності в структурі тарифу цих витрат ( потрібно дивитись  структуру тарифу та Ваші договори з ЖЕД ). В разі відмови, питання треба буде вирішувати в суді. З судової практики: в реєстрі є рішення на користь споживачів (аргументація: Є норми закону, а те що не внесено в тариф це не проблеми споживача, це виконавець повинен був розраховувати і подавати на затвердження відповідний тариф), але є й на користь виконавців (мовляв нема в тарифі - нема фінансування, тож у виконавця немає на це коштів).
Стосовно :
Цитувати
перевести мене на "нормативний порядок споживання" води "заднім числом"?
Такі випадки існують. Але тут Ви праві, відповідно до п/п 4 п.  32 "Правил...":
 
Цитувати
32. Виконавець зобов'язаний:
         4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;
Не проконтролювали вчасно? Вибачте, але то вже їх проблеми. У разі такого "наїзду",теж доведеться вирішувати проблему у суді. Теж в реєстрі є позитивні рішення.
Тут додатковим аргументом на Вашу користь може стати повірка старого лічильника. Якщо він пройде повірку і буде визнаний придатним, то він і раніше рахував вірно, тобто які претензії? Яке нарахування по нормативам?
Цитувати
Доречі, ще "цікавий" момент: Я знаю, що 90% лічильників при повірці не витримують тиску і виходять з ладу.
Це мабуть в такій майстерні, що сама торгує новими лічильниками? Не знаю, в нас навпаки 90% проходять повірку без проблем.
Цитувати
Може мені треба викликати якусь контору з сертифікатом, щоб вони склали акт демонтажу, перевірки лічильника (засвідчили, що він без відхилень) і або встановити той самий, або може краще - новий?
Потрібен Акт ЖЕДу з фіксацією показів і справності пломб. Далі робіть що хочете ( вимагайте виконати роботи і повірку силами ЖЕД, наймайте фірму яка демонтує повірить та змонтує, зніміть самі відайте на повірку потім поставте назад, замініть старий на новий ( що може бути навіть дешевше повірки, особливо як когось наймати)) вибір за Вами. Головне після того як встановите ( повірений чи новий), знову потрібно зафіксувати Актом взяття його на облік виконавцем.
« Останнє редагування: 14 Грудня 2011, 16:37:49 від Юрій Васильович »
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Загроза переводу на нарахування за нормативами є реальною. Після вручення Вам офіційного попередження про закінчення міжповіркового інтервалу лічильника перевод на нормативне споживання і фіксації Актом останніх показів лічильника, в подальшому виконавець має право на перевод на нормативне споживання.
Мені такий акт не вручався, я нічого не підписував, та й взагалі то була просто "страшилка" типу: "Не будете платити - переведемо на загальні норми споживання води". Актів також ніхто ніяких не складав.

Тут додатковим аргументом на Вашу користь може стати повірка старого лічильника. Якщо він пройде повірку і буде визнаний придатним, то він і раніше рахував вірно, тобто які претензії? Яке нарахування по нормативам?

...в нас навпаки 90% проходять повірку без проблем.

Потрібен Акт ЖЕДу з фіксацією показів і справності пломб. Далі робіть що хочете ( вимагайте виконати роботи і повірку силами ЖЕД, наймайте фірму яка демонтує повірить та змонтує, зніміть самі відайте на повірку потім поставте назад, замініть старий на новий ( що може бути навіть дешевше повірки, особливо як когось наймати)) вибір за Вами. Головне після того як встановите ( повірений чи новий), знову потрібно зафіксувати Актом взяття його на облік виконавцем.
Дуже дякую за поради!
Юрію Васильовичу, Ви можете дати реквізити фірми, яка має ліцензію проводити повірку лічильників води, яку Ви мали на увазі?
P.S. Зрозумів - це в Артемівську...  :-\
« Останнє редагування: 30 Листопада 2011, 19:38:03 від Олександр »
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

...Вартість робіт вписував в якості переплати в квитанції на оплату за послуги ГВП та ХВП.
Таким чином "повертав" наперед сплачені кошти.
Не розумію, яким чином? Просто вписати додатковий рядок про це у квитанцію? Я думаю, що це спрацює тільки у випадках, коли або людина через суд змусить ЖЕО зарахувати ці кошти, або заключить договори зі своєю ЖЕО, у яких це буде передбачено.

Додатково. З паралельного сайту. Відповідь на "Мешканці   2011-11-08 22:39:01"
2 gro-za   2011-11-09 10:43:12   21 дн назад
    Шановні мешканці!
Повірку приладів обліку здійснює державне підприємство Укрметтестстандарту (м. Київ, вул. Метрологічна, 4). Нескладний ремонт там виконують також. Ціни помірні. У складніших випадках звертайтеся до виробника.
Знайшов:
http://mapia.ua/ua/kyiv/elektrichne-elektronne-yaderne-obladnannya/dp-ukrmetrteststandart--164091
Але чи хтось знає напевно: яка приблизно ймовірність того, що лічильник не зіпсують при повірці?
(Не зі слів їх робітників.)

І ще. Ви писали раніше:
Як поміняти лічильник - зрозуміло. Належний виконавець, обладнання, робота, необхідні документи (копія ліцензії, договір, акт демонтажу з старими показниками, акт монтажу з новими показниками).
1) Що малось на увазі під словом "обладнання"? З'єднувальний патрубок (чи шланг?), який ставиться на місце знятого лічильника? Де його взяти і чи не краще, щоб його мав представник територіального органу Держспоживстандарту (ДП "Укрметртестстандарт"?), який буде демонтувати лічильник? Ще щось потрібно?

2) Що малось на увазі під словом "договір"? З територіальним органом Держспоживстандарту? Про наміри здійснити демонтаж, повірку та монтаж? І що там потрібно бути? Взагалі - це стандарний документ для них чи треба з ними за нього ще "повоювати"?

3) З огляду на те, що я все одно буду вимушений домовлятися з сантехніком ЖЕДу, щоб він нам відключив, а потім - включив воду у стояку, то не краще, щоб він вже зробив і демонтаж і монтаж (вже повірених) лічильників?
Інакше кажучи: наскільки важливо у майбутньому суді мати копію ліцензії організіції, яка робила демонтаж/монтаж та відповідні акти (доречі, для повірки, крім акту повірки, також треба копія ліцензії та договір)?
(Наш ЖЕД не має таких ліцензій, тому при встановленні мені лічильників у 2004 р. він не складав акту про монтаж - тільки акт про взяття їх на облік.)

Зрозуміло, що і до і після цих процедур ще потрібні акти з ЖЕДу щодо пломб та показників лічильників.
« Останнє редагування: 01 Грудня 2011, 00:31:48 від Олександр »
Записаний

Saab

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 35
  • City: Київ
    • Перегляд профілю

мати копію ліцензії організіції, яка робила демонтаж/монтаж та відповідні акти (доречі, для повірки, крім акту повірки, також треба копія ліцензії та договір)?
(Наш ЖЕД не має таких ліцензій, тому при встановленні мені лічильників у 2004 р. він не складав акту про монтаж - тільки акт про взяття їх на облік.)
Тут вопрос интересный - а есть ли сейчас в законодательстве понятие лицензия или разрешение на монтаж водомерного узла в квартире? Не нашел...
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Зателефонував у ДП "Укрметртестстандарт". Мені сказали, що вони не займаються демонтажом/монтажом і ліцензій у них немає і бути не повинно, бо вони є державна сертифікована організація. Коштує повірка копійки. Лічильники взагалі не псуються в процесі повірки! Але є велика ймовірність, що лічильник на гарячу воду буде відхилятись від меж 2% допустимих відхилень (більше ймовірність, що в сторону збільшення показників, може навіть до 10%, але природу відхилень вони вкажуть у акті повірки). Сказали, що ніяких договорів заключати з ними не потрібно.
Цікаво, що існують лічильники з міжповірковим інтервалом 4 роки (здається ЛК-15Х(Г), ETR UA, ET, ТАКТ). Для порівняння - у ZENNER-а - 2 роки!

Постає питання.
Якщо лічильник після 7 років роботи без повірки буде визнаний як такий, що має відхилення, більші, ніж допустимі:
а) в сторону зменьшення показників
б) в сторону збільшення показників
то які це має наслідки для споживача?
Я думаю, що ніяких особливих, крім можливого перерахунку:
Цитувати
16. У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів обліку споживач в установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця. Якщо виявлена у показаннях помилка виходить за межі, передбачені у паспорті квартирного засобу обліку, виконавець повинен здійснити перерахунок плати за споживання води та/або теплової енергії з дня останньої повірки або встановлення засобу обліку, якщо його повірка не проводилась, шляхом зменшення плати на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу засобу обліку, до моменту виявлення помилки.
Доречі, "меж, передбачених у паспорті квартирного засобу обліку" я щось не знайшов...  ???

Читаємо далі "Правила надання послуг..."
Цитувати
15. ...У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.
Тобто, навіть у випадку, коли лічильник буде визнано несправним, це не є підставою вважати, що всі попередні роки він також був несправний і тому це не може бути підставою для перерахунку всіх платежів за минулі роки по "нормам споживання" у розрахунку на людину. Але це буде підставою так зробити з дати повірки, якщо споживач не встановить інший, справний лічильник.

Тоді навіщо взагалі проводити повірку, якщо і без неї мені не загрожує переведення на "норми споживання" ні заднім, ні "переднім" числом?
А от акт ЖЕДу у присутності 2 мешканців про те, що пломби на місці, пошкоджень та втручань немає і які покази лічильника - це дійсно дуже важливо. От якщо тут щось "не так", то зможуть перевести на "норми споживання", це точно.
Я помиляюсь?
« Останнє редагування: 01 Грудня 2011, 17:58:30 від Олександр »
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Загроза переводу на нарахування за нормативами є реальною.
Після вручення Вам офіційного попередження про закінчення міжповіркового інтервалу лічильника перевод на нормативне споживання і фіксації Актом останніх показів лічильника, в подальшому виконавець має право на перевод на нормативне споживання.
Відповідно до ст. 11 ЗУ "Про метрологію і метрологічну діяльність" прилади обліку, що не пройшли повірку, не можуть застосовуватись:
Цитувати
Стаття 11. Застосування, ввезення, виробництво, ремонт, продаж і прокат засобів вимірювальної техніки
     1. Засоби вимірювальної техніки можуть застосовуватися,  якщо вони  відповідають  вимогам  щодо  точності,  встановленим для цих засобів, у певних умовах їх експлуатації.
     2. Засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний  нагляд,  дозволяється  застосовувати,  випускати  з виробництва,  ремонту та у продаж  і  видавати  напрокат  лише  за умови,   якщо  вони  пройшли  повірку або  державну  метрологічну атестацію.
Юрію Васильовичу, дозволю з Вами тут не погодитися. У п.2 ст. 11 ЗУ "Про метрологію і метрологічну діяльність" йдеться тільки про ті засоби вимірювальної техніки, які ще не були у вжитку. Тобто, 7 років тому, перед монтажем, мої лічильники не протирічили цьому Закону і ще не потребували додаткової повірки. А от далі, коли пройшов міжповірковий интервал (у мене - 2 роки), їх треба було повірити.
Дуже важливо: фразу "якщо  вони  пройшли  повірку" треба розуміти не у сенсі "непроходження повірки взагалі, включаючи і те, що їх навіть не віддавали на повірку", а у сенсі "негативного результату в результаті повірки". Це вбачається з контексту статті.

Тому, коли я нарешті їх повірю і виявиться, що їх показники відхиляються більше, ніж 2% від норми, от тоді іх не можна буде знов ставити, не починивши. Якщо ж вони не підлягають ремонту і я не поставлю нові (справні) лічильники, от тільки тоді (починаючи з дати акту повірки!) ЖЄО може перевести мене на "норми споживання", що й відображено у п.15 "Правил надання послуг...".

Тобто головне - щоб пломби були в порядку, що не завадить зафіксувати актом огляду у присутності 2 мешканців дому (якщо з ЖЕДу ніхто не прийде)...
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
Юрію Васильовичу, дозволю з Вами тут не погодитися. У п.2 ст. 11 ЗУ "Про метрологію і метрологічну діяльність" йдеться тільки про ті засоби вимірювальної техніки, які ще не були у вжитку. Тобто, 7 років тому, перед монтажем, мої лічильники не протирічили цьому Закону і ще не потребували додаткової повірки. А от далі, коли пройшов міжповірковий интервал (у мене - 2 роки), їх треба було повірити.
Дуже важливо: фразу "якщо  вони  пройшли  повірку" треба розуміти не у сенсі "непроходження повірки взагалі, включаючи і те, що їх навіть не віддавали на повірку", а у сенсі "негативного результату в результаті повірки". Це вбачається з контексту статті.
Вибачте. Ваша думка  хибна. Читайте закон повністю і системно. Окрім закону ще читайте нормативні документи ЦОВМ ( ЦОВМ встановлює тривалість міжповірочних інтервалів, різні для різних типів лічильників, різні для одного типу але різних розмірів (діаметрів) лічильників. ).

Цитувати
Стаття 28. Повірка засобів вимірювальної техніки

     1. Засоби    вимірювальної    техніки,   що   перебувають   в експлуатації,  випускаються з серійного виробництва,  ремонту та у продаж,   видаються   напрокат,   на   які  поширюється  державний метрологічний нагляд, підлягають повірці.

     Повірці також підлягають:
     вихідні і   робочі   еталони   метрологічних    центрів    та територіальних органів;
     вихідні еталони підприємств і організацій;
     засоби вимірювальної   техніки,  що  застосовуються  під  час державних  випробувань,  державної  метрологічної   атестації   та повірки   засобів   вимірювальної   техніки,   а   також  під  час калібрування засобів вимірювальної техніки для інших  підприємств, організацій та для фізичних осіб.

     2. Засоби    вимірювальної    техніки,   що   перебувають   в експлуатації,  підлягають періодичній повірці  через  міжповірочні інтервали,      порядок     встановлення     яких     визначається нормативно-правовим актом ЦОВМ.

     Підприємства, організації  та   фізичні   особи   зобов'язані своєчасно  (з  урахуванням  установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку.
     3. Порядок подання фізичними  особами,  що  не  є  суб'єктами підприємницької  діяльності,  -  власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються   для здійснення  розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію,  газ і воду) на періодичну повірку цих  засобів та   оплати   за  роботи,  пов'язані  з  повіркою,  встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт   (у   тому  числі  демонтаж,  транспортування  та  монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються  за  рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-,
газо- і водопостачання.
     4. Переліки засобів вимірювальної техніки,  що перебувають  в експлуатації  та підлягають повірці,  складаються їх користувачами (за винятком фізичних осіб,  що не  є  суб'єктами  підприємницької діяльності)    і   подаються   на   погодження   до   відповідного
територіального органу.
     Порядок складання      цих      переліків      установлюється нормативно-правовим актом ЦОВМ.
     5. Повірка    засобів   вимірювальної   техніки   проводиться територіальними органами,  уповноваженими на її проведення. У разі якщо  територіальні  органи через відсутність відповідних еталонів не можуть провести повірку  окремих  типів  засобів  вимірювальної
техніки,  повірка цих засобів проводиться метрологічними центрами, уповноваженими на її проведення.
     Повірка здійснюється   посадовими   особами    територіальних органів   і   метрологічних   центрів  -  державними  повірниками, атестованими у порядку,  встановленому  нормативно-правовим  актом ЦОВМ.
     6. Повірка  засобів  вимірювальної  техніки  з  використанням первинних і вторинних еталонів проводиться метрологічними центрами та   територіальними  органами,  в  яких  зберігаються  відповідні еталони. Повірка здійснюється вченими зберігачами цих еталонів.
     7. Повірка засобів  вимірювальної  техніки,  призначених  для ввезення  на  територію  України партіями,  проводиться під час їх випуску  з   виробництва   повірочними   лабораторіями   іноземних виробників, уповноваженими на її проведення.
     8. Повірку засобів вимірювальної техніки під час експлуатації та випуску з виробництва і  ремонту  можуть  виконувати  повірочні лабораторії   підприємств   і   організацій,  уповноважені  на  її проведення.
     Повірка проводиться     працівниками     цих     лабораторій, атестованими    як    повірники    у    порядку,    встановленому нормативно-правовим актом ЦОВМ.
     За порушення  умов  і  правил  проведення   повірки   засобів вимірювальної  техніки  керівники  та  посадові  особи відповідних підприємств  і  організацій  несуть  відповідальність  згідно   із законом.
     9. Повірка   та   оформлення  її  результатів  проводяться  у порядку, встановленому нормативними документами з метрології ЦОВМ.

     10. Місцеві   органи   виконавчої   влади   повинні   сприяти проведенню  повірки  засобів  вимірювальної  техніки  на  місці їх експлуатації, у тому числі:
     надавати відповідні приміщення;
     забезпечувати допоміжним персоналом і транспортом;
     повідомляти власників і  користувачів  засобів  вимірювальної
техніки про час і місце проведення повірки.

У вкладенні ДСТУ.
Цитувати
Доречі, "меж, передбачених у паспорті квартирного засобу обліку" я щось не знайшов...
у вкладенні сканкопія техпаспорту
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Тема про СН плавно перейшла до лічильників. Потрібно мабуть роз`єднувати.
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Дякую, почитаю, але я переконаний, що там не регламентовано, які наступають наслідки, якщо лічильник не сдавали на повірку (доречі - наслідки тільки для ЖЕО, споживач не має таких обов'язків!). Немає цього і у законах/постановах по ЖКП. Тільки ст.15 "Правил надання послуг..." Постанови КМУ від 21 липня 2005р. № 630 корелює з п.2 ст. 11 ЗУ "Про метрологію і метрологічну діяльність", але навіть натяки щодо невизнання минулих показань лічильника, який не пройшов повірку, відсутні. Звісно, якщо лічильник не пройшов повірку, його не можна застосовувати. Але щоб це з'ясувати, його спочатку треба сдати на цю повірку. А вже результати повірки покажуть - чи пройшов він її, чи ні. Але навіть, якщо він її не пройшов, це абсолютно не доказ того, що перед тим, як його зняли, він невірно вимірював! Тому "заочний" перевод на "нормативи" - це буде свавілля ЖЕО, а тим більше - "заднім числом". От якби я мав з ними а)договір і б)не впускав їх у квартиру для огляду та повірки лічильника - тоді дійсно, вони б мали право перевести мене на "норматив" (і то - ще як суд вирішить...).
Інакше получається абсурдна ситуація: ЖЕО сама винна у тому, що не робила повірку, а розплачуватися повинен за це... споживач?  :o
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Автор Олександр:
Цитувати
Але навіть, якщо він її не пройшов, це абсолютно не доказ того, що перед тим, як його зняли, він невірно вимірював!
Інакше получається абсурдна ситуація: ЖЕО сама винна у тому, що не робила повірку, а розплачуватися повинен за це... споживач?

Так і я ж те саме писав:Автор Юрій Васильович:
Цитувати
Не проконтролювали вчасно? Вибачте, але то вже їх проблеми. У разі такого "наїзду",теж доведеться вирішувати проблему у суді. Теж в реєстрі є позитивні рішення.
Тут додатковим аргументом на Вашу користь може стати повірка старого лічильника. Якщо він пройде повірку і буде визнаний придатним, то він і раніше рахував вірно, тобто які претензії? Яке нарахування по нормативам?


Додатково:
Цитувати
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
           ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
            МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
                ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
                ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

                            Н А К А З

                     15.06.2005  N 141/212/91

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      25 червня 2005 р.
                                      за N 687/10967
 

             Про врегулювання питання щодо збільшення
               міжповірочних інтервалів лічильників
                     холодної та гарячої води
 

     З метою  врегулювання  питання  щодо збільшення міжповірочних інтервалів лічильників  холодної  та  гарячої   води   крильчастих номінальних   діаметрів   DN10-DN20   (далі  -  лічильники  води), результати вимірювань яких використовуються під час розрахунків  у
сфері побутових і комунальних послуг, Н А К А З У Є М О:

     1. Установити  міжповірочний інтервал лічильників холодної та гарячої води   крильчастих   номінальних   діаметрів    DN10-DN20, результати  вимірювань яких використовуються під час розрахунків у сфері побутових і комунальних послуг, 3 роки.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0687-05
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Дякую, а то в паспорті мого лічильника міжповірочний інтервал 2 роки, а я пам'ятаю, що десь йшлось про мінімум у 3 роки (тобто пропущено тільки 2 повірки :) )...
Записаний

Олександр

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 659
    • Перегляд профілю

Тобто головне - щоб пломби були в порядку, що не завадить зафіксувати актом огляду у присутності 2 мешканців дому (якщо з ЖЕДу ніхто не прийде)...
Ще раз про пломби (це важливіше, ніж повірка). Зважаючи на спір між мною та ЖЕДом, ЖЕД запросто може вдатися до обману - наприклад, при перевірці цілісності пломб на моїх лічильниках води, пошкодити їх (навмисно чи ненавмисно - неважливо) і оголосити, що "так і було". Щоб унеможливити негативні наслідки такої події, можливо недостатньо акту про цілісність пломб з підписами власників двох інших квартир під'їзду? Боюсь, що і фотографування пломб на очах представника ЖЕДу може не спрацювати, бо такі фото насправді - не доказ, навіть якщо там є дата, бо дату можна виставити будь-яку власноруч.

Якщо я правий, то хто може порадити фірму у Києві, яка не тільки має ліцензію, але й може скласти акт про стан пломб на старих лічильниках?

Наприклад Инстал-Сервис ООО:
http://www.ati.com.ua/schetchiki-vodi-kvartirnie-et-1-2-du-15_bbc_436332.html
роблять навіть повірку та ремонт лічильників за пристойну ціну, кажуть, що мають ліцензію, складають акти про демонтаж-монтаж, про повірку, але ніколи ще не писали актів про стан пломб...  ???
Записаний

Микола Миколайович

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1
    • Перегляд профілю
    • Email

у меня вопрос. В нашем селе создали КП, установили счетчики, Прошло три года или пришло время поверки. А рядом водоканалы, которые поверяли счетчики в этом году не взяли лицензию. А ближайший город для поверки в 150 км. И теперь КП. заставляет просто менять всем поголовно счетчики (холодной воды). Правильно ли это?
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email