'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання  (Прочитано 7800 раз)

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

alexalex

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 373
    • Перегляд профілю

Верховная Рада Украины отправила на повторное второе чтение законопроект №4901 о коммерческом учете коммунальных услуг, что предполагает обязательное установление счетчиков тепла и воды в домах, подключенных к внешним сетям.

https://www.google.com.ua/amp/s/112.ua/politika/vr-otpravila-na-povtornoe-vtoroe-chtenie-zakonoproekt-pro-obyazatelnye-schetchiki-na-doma-i-kvartiry-390141-amp.html

28.07.2017р.  закон підписано Президентом.
Публікація у "Голосі України" № 140 від 01.08.2017р.
Набирає чинності 02.08.2017р.
Текст закону на сайті ВР
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2119-viii
« Останнє редагування: 30 Жовтня 2017, 11:31:52 від Юрій Васильович »
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
Юрій Дерев’янко│Експертна Рада

Шановні голови ОСББ та ЖБК!

16 травня 2017 року на пленарному засіданні Верховної Ради України були розглянуті законопроекти №1581-д «Про житлово-комунальні послуги» та №4901 «Про комерційний облік комунальних послуг».

Ці законопроекти є надважливими для нормалізації відносин між споживачами комунальних послуг та їх постачальниками, котрі представлені виключно компаніями українських олігархів. Правила, передбачені до запровадження названими законопроектами, торкнуться всіх і кожного з власників житла в Україні.

Не дивлячись на це, розроблення вказаних законопроектів відбувалось без залучення широкої громадськості – власників житла, голів ОСББ/ЖБК, профільних громадських організацій. Надіслані останніми пропозиції до нормативних актів не були враховані.

Саме тому під час розгляду цих законопроектів на засіданні Верховної Ради України мною було порушене питання про доцільність врахування окремих поправок, запропонованих до тексту законопроектів Комітетом Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та особисто Бабак А.В.

Всі правки, проти прийняття яких я заперечував, стосувалися:

    обмеження прав індивідуальних споживачів;
    покладення витрат з встановлення та заміни будинкових лічильників на споживачів;
    звуження меж відповідальності постачальників комунальних послуг;
    встановлення на законодавчому рівні пені за прострочення оплати житлово-комунальних послуг;
    передбачення можливостей обмежувати (припиняти) надання комунальних послуг з тих або інших підстав.

У відповідь на мої заклики депутати відмовились підтримувати врахування правок в остаточному тексті законопроектів. Це в кінцевому підсумку призвело до того, що обидва законопроекти були направленні на повторне друге читання.

За таких обставин у нас з вами є можливість вплинути на долю законопроектів№1581-д «Про житлово-комунальні послуги» та №4901 «Про комерційний облік комунальних послуг» під час їхньої підготовки до другого читання, зробити реформу  на ринку житло-комунальних послуг  якісною. Ми повинні зробити все навпаки: більше прав споживачів, зменшення їх видатків, більше контролю споживачів, більше гарантій в стосунках з монополістами для споживача

Для забезпечення спільної роботи в даному напрямку прошу надсилати ваші зауваження та пропозиції на електронну пошту.

В додатках до цього листа розміщені доступні для завантаження останні редакції текстів законопроектів №1581-д «Про житлово-комунальні послуги» та №4901 «Про комерційний облік комунальних послуг».

У випадку виникнення додаткових запитань або пропозицій, прошу контактувати зі мною або моїми помічниками.


З повагою,
народний депутат України
Юрій Дерев’янко
Контакти для зв'язку:

помічник-консультант
РОДІОНОВ Станіслав
тел.: +380 (67) 567 24 23
ел.адреса: rodionov.jus@gmail.com
Приймальня народного депутата України Юрія Дерев’янка в Дарницькому районі м. Києва:

вул. Драгоманова, 17
тел.: +380 (67) 236 24 38
Проект Закону про житлово-комунальні послуги:  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57371
Проект Закону про комерційний облік комунальних послуг:  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=59553
Записаний

alexalex

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 373
    • Перегляд профілю

Цитувати

Депутаты Верховной Рады в ходе заседания 22 июня приняли законопроект №4901 "О коммерческом учете коммунальных услуг".

Согласно информации на сайте Верховной Рады, в поддержку документа проголосовали 238 народных депутатов.


https://m.zn.ua/UKRAINE/rada-prinyala-zakon-o-kommercheskom-uchete-kommunalnyh-uslug-252293_.html
Записаний

alexalex

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 373
    • Перегляд профілю

Цитувати
.       Проект предусматривает, что оборудование домовыми узлами учета существующих зданий обязан провести оператор соответствующих внешних сетей в срок:

1) нежилых зданий — до 1 октября 2017;

2) жилых зданий — до 1 октября 2018 года.

Кроме того, в многоквартирных домах и других зданиях, где насчитывается более одного потребителя, проект закона предусматривает обязательную установку индивидуальных (квартирных) приборов учета (или приборов-распределителей тепловой энергии), которые используются для распределения показаний домового прибора учета:

1) в нежилых зданиях — до 1 октября 2017;

2) в жилых зданиях — до 1 октября 2018 года.

Законопроект устанавливает, что расчеты за предоставленные коммунальные услуги (поставка тепловой энергии, снабжение горячей и питьевой воды) осуществляются исключительно по данным коммерческого учета       


http://hvylya.net/news/digest/rada-opredelila-sroki-ustanovki-schetchikov-vodyi-i-tepla.html
Записаний

alexalex

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 373
    • Перегляд профілю

Дело Януковича,как власть запретила украинцам экономить.
Цитувати
.       Внефракционный народный депутат Виктор Балога в Facebook прокомментировал тот факт, что Верховная Рада поддержала законопроект «О коммерческом учете коммунальных услуг».По его словам, этот закон никак не повлияет на Закарпатскую область,потому что в многоквартирных домах у людей стоит автономное отопление. Каждый сам решает, когда отопительный сезон начинается, а когда кончается. "А чтобы так было по всей Украине, нужно всего-навсего отменить постановление Кабинета Министров №630, которое “благодаря” Януковичу и Азарову, устанавливает запрет на автономное отопление. Но получается парадокс - Партия регионов уже не у власти, а их дело до сих пор живет", - пишет нардеп.

https://politeka.net/451353-delo-yanukovicha-kak-vlast-zapretila-ukraintsam-ekonomit/

с 2008 года установка систем индивидуального отопления жестко ограничена, а по сути, запрещена Постановлением Кабмина № 1268 от 31.10.07 г. и Приказом Министерства ЖКХ № 169 от 06.11.07 г.
« Останнє редагування: 23 Червня 2017, 11:18:20 від alexalex »
Записаний

alexalex

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 373
    • Перегляд профілю

Цитувати
В ходе обсуждения законопроекта депутаты поддержали правки, согласно которым расходы на установку, замену и обслуживание узлов учета (счетчиков), которые понесет оператор сетей (поставляющая компания), будут возмещаться за счет потребителей.

http://ukraine.web2ua.com/deputaty-reshili-chto-schetchiki-tepla-i-vody-dolzhny-byt-v-dome-kazhdogo-ukrainca-3627/
Записаний

Олександр_2015

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2030
    • Перегляд профілю

Цитувати
...Каждый сам решает, когда отопительный сезон начинается, а когда кончается. "А чтобы так было по всей Украине, нужно всего-навсего отменить...
Нам не вистачає ще цього бардака  >:(

Цитувати
... постановление Кабинета Министров №630, которое “благодаря” Януковичу и Азарову, устанавливает запрет на автономное отопление....
Брехня. Там так написано:
Цитувати
Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.
І це розумно.
Записаний

alexalex

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 373
    • Перегляд профілю

КМ630.п.26
Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про теплопостачання" схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Коммуналка по-новому: украинцев заставят платить за соседей



Цитувати
Новые правила могут быть внедрены уже с 1 октября 2018 года

В Украине собираются радикально изменить принцип начисления платы за коммунальные услуги: жителей многоквартирных домов обяжут платить за воду и тепло, не по индивидуальным, а по общедомовым счетчикам (нежилые помещения должны быть оборудованы приборами учета уже в октябре 2017 года). В июне Верховной Радой был принят закон о коммерческом учете коммунальных услуг (№4901), и уже передан на подпись президенту. Если он будет подписан, то новые правила будут внедрены в нашей стране уже с 1 октября 2018 года.

«Фактически этот закон делает ненужными квартирные счетчики тепла, холодной и горячей воды. Так как жителям многоквартирных домов будут насчитывать плату, исходя из показаний общедомовых приборов учета», — прокомментировал ситуацию директор аналитико-исследовательского центра «Институт города» Александр Сергиенко.

Это значит, что все потери во внутридомовых сетях (до входа в квартиру) будут распределяться между всеми жильцами. То есть, совершенно не важно, что ваш счетчик показывает меньше, чем с вас будет требовать поставщик коммунальных услуг.
Что со счетами

С июля 2014 года действует закон (№1198), по которому все поставщики коммунальных услуг обязаны заключить прямые договора с потребителями (так называемый поквартирный учет). То есть, плата потребителю начисляется исходя из показаний квартирного счетчика или нормативного потребления.

«После принятия закона о коммерческом учете действующие нормы законодательства фактически будут отменены. Так как теперь предлагается платить по общедомовому счетчику, а показания квартирных приборов учета будут использованы только для вычисления доли каждого жилища в общем счете. Но при все, что дом фактически потребил, будет распределяться между всеми жильцами», — объяснил Александр Сергиенко.

Раньше индивидуальный потребитель тепла при недогреве батарей в квартире, имел право на проведение перерасчета оплаты за не предоставленную услугу или услугу ненадлежащего качества (согласно постановлению КМУ №151 от 17 февраля 2010 года).

Теперь же, несмотря на это, жильцы будут платить за разницу между показаниями узла коммерческого учета тепла на дом. То есть, поставщик услуги в любом случае будет взимать ту сумму, которую показывает его коммерческий узел.

Такая же ситуация будет складываться и с общедомовым узлом коммерческого учета холодной воды. Разница между общедомовым счетчиком и индивидуальными будет делиться на всех потребителей воды.

Такая ситуация никак не стимулирует монополиста к поддержанию сетей в исправном состоянии — ведь за весь расходованный ресурс заплатит сполна конечный потребитель.

Вероятно, таким образом государство пытается стимулировать граждан к объединению, например, в ОСМД, чтобы привести в порядок дом и свести к минимуму потери воды, тепла и прочих ресурсов. Ведь, как показала практика, украинцы не слишком хотят брать на себя ответственность за содержание своего жилья.
Старый закон не сработал

По данным Госстата, до принятия закона «Об особенностях осуществления права собственности в многоквартирном доме» (№417 от 14 мая 2015 года) в стране насчитывалось 15,9 тыс. зарегистрированных ОСМД. Через год, когда предполагалось, что граждане либо объединятся в ОСМД, либо дому будет назначена управляющая компания, число таких объединений выросло почти на 3 тысячи, до 18,7 тыс.

Как заявлял в марте 2017 года министр регионального развития, строительства и ЖКХ в Украине Геннадий Зубко, за прошлый год количество объединений многоквартирных домов увеличилось на 8 тысяч, до 22,7 тыс. ОСМД, которые объединяют 26 тысяч многоквартирных домов.

«Если учесть, что в Украине есть примерно 155 тыс. таких домов, выходит, то в управлении жильцов находится всего 17% домов», — рассказал Александр Сергиенко.

Он считает, что люди ментально не готовы и материально не обеспечены, чтобы взять на себя обслуживание своего дома. Особенно в старом жилфонде, на содержание и ремонты которого требуются огромные средства.

Поэтому закон о принудительном объединении граждан фактически провалился. Тем более, что до сих пор так и не появились методики определения управляющих компаний, критерии их отбора и прочее.

Потому процесс объединения будет идти естественным путем, а не в приказном порядке. Прежде всего, в новых домах, где жильцы инвестировали немалые средства в строительство квартир, и кровно заинтересованы в качественном обслуживании своего имущества.

Правда, в Минрегионразвития видят причину задержки в реализации закона №417 в том, что еще не принят третий закон — новая редакция закона «О жилищно-коммунальных услугах». Соответствующий законопроект (№1581-д) принят только в первом чтении. В нем, в частности, прописана ответственность, права потребителя и поставщика услуг, а также качество услуг ЖКХ, которые должны предоставляться потребителям.

Впрочем, если потребителям нечем платить за коммуналку, то они не будут этого делать при любом законе. Так, по данным того же Минрегионразвития, за пять месяцев 2017 года долги украинцев за ЖКХ выросли еще на 228 млн грн (на 1,7%), до почти 14 млрд грн.

Общий накопленный долг по оплате жилищно-коммунальных услуг, согласно данным Госстата, на конец мая 2017 года составил 29,2 млрд гривен. В частности, долги за газ — 11,3 млрд грн, за отопление и горячую воду — 8,9 млрд грн, за электроэнергию — 3,9 млрд грн, за содержание домов и придомовой территории — 2,9 млрд грн, за холодную воду и канализацию — 1,8 млрд грн, за вывоз мусора — 0,4 млрд грн.

http://ubr.ua/market/real-estate/kommunalka-po-novomu-ukraintsev-zastavjat-platit-za-sosedej-3849035
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Сторінка законопроекту № 4901:
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=59553
Записаний

Олександр_2015

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2030
    • Перегляд профілю

Цитувати
Фактически этот закон делает ненужными квартирные счетчики тепла, холодной и горячей воды.
Якщо так зроблять, то перше, що заявлять споживачі ЖКП з квартирними лічильниками (якщо в будинку не всі їх мають) - що в них їх вже немає. Пізніше зникнуть всі батареї у місцях загального користування. Люди в будинках з вертикальною розводкою опалення будуть платити в разИ більше, ніж в будинках, де квартирні лічильники тепла є у всіх квартирах (з горизонтальною розводкою тепла), бо останні у такому випадку зможуть заощаджувати всі одночасно (але чи схочуть це робити всі - питання). А от якщо квартирних лічильників у будинку, припустимо, навіть 90% від усіх квартир, то треба буде щоб решті 10% квартир терміново поставили лічильники, або 90%... відмовились від своїх! :o Маразм і свавілля!  >:(
Більше того - "найбільш розумні" тихенько поставлять собі додаткові секції батарей, а "найрозумніші" ще зроблять й опалення підлоги за рахунок всіх мешканців будинку!
Але такий бардак і "колгосп" вигідний монополістам, бо збільшить їх бариші у рази! >:(
« Останнє редагування: 27 Липня 2017, 23:33:08 від Олександр_2015 »
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
Фактически этот закон делает ненужными квартирные счетчики тепла, холодной и горячей воды.
Якщо так зроблять, то перше, що заявлять споживачі ЖКП з квартирними лічильниками (якщо в будинку не всі їх мають) - що в них їх вже немає.
Цитувати
4) у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина – не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
Записаний

Олександр_2015

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2030
    • Перегляд профілю

Цитувати
Фактически этот закон делает ненужными квартирные счетчики тепла, холодной и горячей воды.
Якщо так зроблять, то перше, що заявлять споживачі ЖКП з квартирними лічильниками (якщо в будинку не всі їх мають) - що в них їх вже немає.
Цитувати
4) у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина – не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
Тобто це:
Цитувати
Такая же ситуация будет складываться и с общедомовым узлом коммерческого учета холодной воды. Разница между общедомовым счетчиком и индивидуальными будет делиться на всех потребителей воды.
- не відповідає дійсності?  ???
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
3. Обсяги спожитої у будівлі гарячої, питної води, визначені за допомогою вузлів комерційного обліку (а у випадках, передбачених частиною другою статті 9 цього Закону, - за розрахунковим або середнім споживанням), розподіляються між споживачами з урахуванням того, що:
1) у разі якщо частина води була витрачена на полив клумб і газонів, прибирання місць загального користування тощо та/або гарячої води - на прибирання місць загального користування тощо, обсяг відповідно питної, гарячої води, що розподіляється між споживачами, зменшується на обсяг, витрачений на такі загальнобудинкові потреби, визначений на підставі показань відповідних вузлів обліку;
2) у разі якщо приміщення всіх споживачів у будівлі оснащені вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами відповідно до обсягу споживання за показаннями вузлів розподільного обліку.
Якщо виникає різниця між показаннями вузла комерційного обліку та обсягом гарячої, питної води, визначеним як сума показань вузлів розподільного обліку, така різниця розподіляється відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;
3) у разі якщо жодне приміщення у будівлі не оснащене вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами;
4) у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина – не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
4. Розподіл між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг здійснюється відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
5. У разі виявлення у будівлі витоків гарячої, питної води із внутрішньобудинкових мереж гарячого, централізованого водопостачання протягом періоду, за який здійснюється розрахунок за відповідні комунальні послуги, споживачі мають право вимагати від особи, з вини якої стався такий витік, відшкодування їм вартості розподіленого на них відповідно до частини третьої цієї статті обсягу гарячої, питної води в частині, що перевищує обсяг, визначений за допомогою вузлів розподільного обліку, та для споживачів, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, - відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=59553
Записаний

Олександр_2015

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2030
    • Перегляд профілю

4) у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина – не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
А чим це відрізняється від того. що є зараз (принаймні, по воді і не враховуючи витоки):
Цитувати
11. У разі встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживач, який не має квартирних засобів обліку, оплачує послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку, не враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно кількості мешканців квартири в разі відсутності витоків із загальнобудинкової мережі, що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш як двох мешканців будинку.
Нічим? Тоді що за "буря у стакані води"?  ???
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email