'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Прибудинкова територія, ЗУ "Про благоустрій...", Типові правила  (Прочитано 5905 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

                 Немного истории.
цитати Юрія Васильовича
Цитувати
І так, "прибудинкова територія"....

Таким чином для визначення прибудинкової території можна скористатися: Генеральним планом населеного пункту, планом зонування територій, детальним планом територій, текстовими та графічними матеріалами з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Цитувати
На думку Gelo: Нема типових -  неможна затверджувати місцеві... Але це не так.
Цитувати
до затвердження "Типових правил...", ОМС мають право затверджувати місцеві правила на загальних підставах. Після появи "Типових правил..." вони повинні будуть місцеві правила привести у відповідність до типових. В самому НПА, що затвердить типові, повинно бути зазначено вимогу приведення рішень ОМС у відповідність до типових. Це звичайна практика.

Вот собрал все необходимые нормативные акты на основании которых можно определить придомовую территорию и обсуждать "Правила благоустрію...", с учетом утвержденных "Типовых правил....".
Закон Про благоустрій населених пунктів http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2807-15/page2
Приказ Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1529-17
ДСТУ-Н Б Б.2.2-9:2013 Настанова щодо розподілу територій мікрорайонів (кварталів) для визначення прибудинкових територій багатоквартирної забудови. https://www.gioc.kiev.ua/files/File/DSTU%202_2_9-2013.pdf

Об определении придомовой территории - можно только порадоваться появившемуся ДСТУ (принят в 2013, но показали в приказе в декабре 2017)
Когда ранее обсуждались "Правила благоустрію..." было выявлено, что не все пункты соответствовали закону. Изменить/отменить можно было только через суд. С утверждением типовых правил это теперь можно изменить... первым подав новые "Правила благоустрію...".
Не понял механизм: "вони повинні будуть місцеві правила привести у відповідність до типових. В самому НПА, що затвердить типові, повинно бути зазначено вимогу приведення рішень ОМС у відповідність до типових". На основании чего должны? Заявить, что действующие правила необходимо привести в соответствии с типовыми так заблокируют такую инициативу, а затем податут свой проект "Правил..." со своими корректировками.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

На основании чего должны?
Конституція
Цитувати
Стаття 144. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
{Офіційне тлумачення положень статті 144 див. в Рішенні Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009}
ЗУ "Про місцевее самоврядування"
Цитувати
Ст. 59 10. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
{Офіційне тлумачення положень частини десятої статті 59 див. в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/2009 від 16.04.2009}
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

Конституція
Цитувати
Стаття 144.  .... зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
ЗУ "Про місцевее самоврядування"
Цитувати
Ст. 59 10.  ....визнаються незаконними в судовому порядку.
Неужели все так печально.
Надеялся на Закон Про благоустрій населених пунктів
Цитувати
  Стаття 34. Правила благоустрою території населеного пункту

     1.  Правила  благоустрою  території населеного пункту (далі -
Правила)  -  нормативно-правовий  акт,  яким установлюються вимоги
щодо благоустрою території населеного пункту.

     Правила  розробляються на підставі Типових правил благоустрою
території  населеного  пункту ( z1529-17 ) (далі - Типові правила)
для  всіх  сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами
місцевого самоврядування. 
Согласно требованию ст.34 правила должны быть разработаны и соответствовать Типовым правилам. Существующие правила были приняты на законном основании, т.к. в период из утверждения не существовало Типовых. После принятия Типовых правил ОМС  должны привести свой нормативный акт в соответствие с законом. Мне кажется, что в данном случае применение ст. 144 не подлежит. Ведь отказа о  пересмотре и принятии нового Правила от ОМС не поступало.
Как это понимать - зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду? Что значит в установленном законом порядке, на основании чего и кто останавливает? Кто обращается в суд? Конституция уверена в невозможности урегулирования без суда или запрещает отменять незаконное решение без суда?

Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Що сумного?  Повинні привести свої акти у відповідність законодавству.
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

               
цитати Юрія Васильовича
Цитувати
до затвердження "Типових правил...", ОМС мають право затверджувати місцеві правила на загальних підставах. Після появи "Типових правил..." вони повинні будуть місцеві правила привести у відповідність до типових. В самому НПА, що затвердить типові, повинно бути зазначено вимогу приведення рішень ОМС у відповідність до типових. Це звичайна практика.
Должны.....
Що сумного?  Повинні привести свої акти у відповідність законодавству.
Опять должны.....
На каком основании эти твердые утверждения?
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

Разобрался
Цитувати
Стаття 23. Подання

     Подання  -  це акт реагування прокурора на виявлені порушення закону з вимогою (вимогами) щодо:

4)  скасування нормативно-правового акта, окремих його частин або приведення його у відповідність із законом;
     
     Подання  може бути внесено….. органам місцевого самоврядування,   

У   разі   відхилення   подання  в  цілому  чи  частково  або неповідомлення  прокурора про результати розгляду подання, а також якщо подання не вносилося, прокурор може звернутися до суду щодо:

          2)  визнання  протиправним рішення чи окремих його положень і щодо  скасування  або  визнання  нечинним  рішення чи окремих його положень; 
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1789-12/page 
Цитувати
При цьому Конституційний Суд України зазначає, що право прокурора оскаржувати до суду рішення органів місцевого самоврядування не є абсолютним, оскільки у Конституції України закріплено, що її норми є нормами прямої дії, а отже, звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина, як і право на оскарження в суді рішень органів місцевого самоврядування гарантується безпосередньо на підставі Конституції України кожному (частина третя статті 8, частина друга статті 55

Однак, як вважає Конституційний Суд України, це не позбавляє орган місцевого самоврядування права за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).).
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v007p710-09
Смущает, решение КСУ относительно приведения нормативных документов в соответствие, которые действовали до принятия Конституции. Хотя определенные цитаты из него прямо в "яблочко", по теме.
Цитувати
  В самому НПА, що затвердить типові, повинно бути зазначено вимогу приведення рішень ОМС у відповідність до типових. 
Так оно и есть. Думалось, возможно существуют общие нормы требующие в отношении разных НПА.

Теперь можно обрабатывать материал по  Правилам.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Що сумного?  Повинні привести свої акти у відповідність законодавству.
Опять должны.....
На каком основании эти твердые утверждения?
Див. http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9957.msg60317.html#msg60317    Далі ст. 34 ЗУ "Про благоустрій населених пунктів" (Ви ж самі це зрозуміли...).
Припустимо ОМС не приведе свій акт у відповідність до чинного законодавства... То що буде?
1. Особи, яких він стосується (юридичні і фізичні), відмовляться виконувати його в тій частині, яка суперечить законодавству:
Цитувати
"Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
{Офіційне тлумачення положення частини другої статті 19 див. в Рішенні Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009}
А, у разі судових спорів з приводу цих відмов, суди застосовуватимуть акти, що мають вищу юридичну силу...
2. Будь-хто, кого стосується цей акт,  може  звернутися до ОМС на підставі ЗУ "Про звернення громадян" з пропозицією привести свій акт у відповідність до норм чинного законодавства... На що ОМС :
Цитувати
"Стаття 19. Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг
Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані:
...
- скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;
- забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень;
- письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
- у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
У разі відмови - адмінпозов. А у разі ігнорування звернення, скарга до Уповноваженого з прав людини Верховної Ради України та/або адмінпозов.
Все це зазначалося не один раз, і у Ваших темах теж...
« Останнє редагування: 28 Лютого 2018, 13:23:54 від Юрій Васильович »
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

(Ви ж самі це зрозуміли...).
Думалось, возможно существуют общие нормы требующие в отношении разных НПА.
Прямых норм нет, но в системной связи определенные нормы имеют силу, очень убедительную. С такими доводами, ОМС теперь отменит правила. Осталось изложить и ....

Цитувати
Все це зазначалося не один раз, і у Ваших темах теж...
Забывается., сколько лет прошло  ;D  Повторение, мать учения.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Разобрался
Цитувати
Стаття 23. Подання
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1789-12/page 
Це скасований закон....
С такими доводами, ОМС теперь отменит правила. Осталось изложить и ....
Навіщо їх скасовувати? ОМС може просто їх підправити... Видалити суперечності, якщо такі є. Типові правила зробили рамковими... До них багато чого можна і навіть треба додавати.
Ви вже знайши суперечності? Окрім метражу?
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

Навіщо їх скасовувати? ОМС може просто їх підправити... Видалити суперечності, якщо такі є. Типові правила зробили рамковими... До них багато чого можна і навіть треба додавати.
Ви вже знайши суперечності? Окрім метражу?
Соберу информацию. Сравню действующее правило с типовыми, сделаю анализ. Обратил внимание на обилие ссылок в типовом на НПА, посмотрим. Время достаточно. Сессия, кажется, 30 марта. На нее не успею подготовиться. Не уложусь с регламентом, надо подавать 9 или 10 марта.
 Сейчас пошло депутатское обращение по Р 348 и Р 143. Посмотрим прохождение юридического отдела. На следующей неделе будет результат. Потом сессия. Да и депутату сразу два обращения не осилить (свои дела есть). Обращения ведь надо понять и разобраться, чтобы об этом где то говорить и отстаивать.   
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Обратил внимание на обилие ссылок в типовом на НПА, посмотрим.
Так простіше... Чи то тексти вигадувати - голову "ламати", чи накидати посилань, а ОМСи вже хай СОБІ голови "ламають"...
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

Так не сколько проще, сколько справедливей. Отработать текст, значит открыть все указанные НПА и наиболее важные и необходимые пункты внести в новые правила. Вот здесь и заковырка, кто и на каком основании будет определять важные пункты из НПА. Естественно исполком. Естественно будет пропущено многое, что обременяет ОМС. Помимо этого могут быть искажения, которые уже находили в метражах. Поэтому,на мой взгляд, указание ссылок НПА будет справедливо не для "ламания" головы, а для установления законности в возникшем вопросе. Представьте, написать проект правил с указанием необходимых пунктов из НПА. Мнение будет субъективное, что взять из НПА, что не столь важно. Исполком совместно с юристами "докажут" несоответствия в таком проекте. Пока будем дорабатывать эти несоответствия они примут свои правила. Мне кажется выбранный путь более надежный и законоустойчивый. 
Может не все так страшно, как предполагается. анализ покажет.
Цитувати
3. Ці Типові правила є підставою для розроблення і затвердження органами місцевого самоврядування правил благоустрою населеного пункту відповідно до статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів». У разі якщо відповідною сільською, селищною або міською радою не прийнято рішення про затвердження правил благоустрою населеного пункту застосовуються ці Типові правила.
Тем более для применения Типовых правил за основу есть законные основания. ОМС не принимал решения об утверждении правил, соответствующих типовым.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Кто в лес, а кто по  дрова...
Ви завжди вигадуєте щось своє, про що співрозмовник навіть не думав, а не тільки не говорив...
"Простіше...",  то про Центральнй орган, а не про ОМС і місцевих "активістів".
Саме Мінрегіон собі спростив роботу, вклавшися у одну сторінку. Для нього це прийнятно, бо Типові правила призначені для спеціалістів, які на їх підставі розроблятимуть місцеві.
ОМС таким чином діяти не може. Текст правил від ОМС повинен бути доступним і зрозумілим для пересічного громадянина.
А відповідно до закону правила повинні регулювати не менше 8-ми "питань"
Цитувати
2. Правила включають:
     1)  порядок  здійснення  благоустрою  та  утримання територій об'єктів благоустрою;
     2)  вимоги  до  впорядкування територій підприємств, установ, організацій;
     3)   вимоги  до  утримання  зелених  насаджень  на об'єктах благоустрою - територіях загального користування;
     4)  вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території;
     5) вимоги до санітарного очищення території;
     6)   розміри   меж   прилеглої  до  підприємств,  установ  та організацій території у числовому значенні;
     7) порядок розміщення малих архітектурних форм;
     8)   порядок   здійснення   самоврядного   контролю  у  сфері благоустрою населених пунктів;
     9) інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.
Записаний

Gelo

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3735
    • Перегляд профілю
    • Email

Кто в лес, а кто по  дрова...
Ви завжди вигадуєте щось своє, про що співрозмовник навіть не думав, а не тільки не говорив...
Меня не пропускаете покритиковать, а сам...  надо точнее свои мысли вслух..  Да ладно, с этим бесконечным изложением мыслей в письмо..
Цитувати
"Простіше...",  то про Центральнй орган, а не про ОМС і місцевих "активістів".
Кто знает о чем здесь думал Ю.В.? Поэтому, Кто в лес, а кто по  дрова...
Цитувати
Саме Мінрегіон собі спростив роботу, вклавшися у одну сторінку. Для нього це прийнятно,
Одна страница это очень скромное утверждение. Уже проверял, сколько - их 13 страниц без дополнения. В действующих правилах ОМС - 11,5 18 страниц. Выяснял для других целей (определял объем для анализа), но вот информация пригодилась и здесь.
Цитувати
бо Типові правила призначені для спеціалістів, які на їх підставі розроблятимуть місцеві.
Это справедливо отмечено 
Цитувати
Ці Типові правила є підставою для розроблення і затвердження органами місцевого самоврядування правил благоустрою населеного пункту
Только там есть дальше оговорка, указывающая на допустимость применения типовых правил не только специалистами ОМС
Цитувати
У разі якщо відповідною ... міською радою не прийнято рішення про затвердження правил благоустрою населеного пункту застосовуються ці Типові правила.
Из чего следует, что текст типового является "доступним і зрозумілим для пересічного громадянина".
Цитувати
ОМС таким чином діяти не може. Текст правил від ОМС повинен бути доступним і зрозумілим для пересічного громадянина.
Забота о гражданах это хорошо, но напрасно. НПА позаботилось о гражданах раз можно применять Типовое и в последующем им пользоваться гражданами.
Цитувати
А відповідно до закону правила повинні регулювати не менше 8-ми "питань"
Конечно не мешало бы проверить текст правил на соответствие наличия 8-и пунктов, но эта проверка необходима при самостоятельном составлении. Принимая за основу Типовое правило необходимость в проверке отпадает. Все включено.
« Останнє редагування: 01 Березня 2018, 01:16:14 від Gelo »
Записаний
 

+ Швидка відповідь


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email